• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om denna Limiterade Rolex??

Målarn

The Steak
Rolex Deepsea Time Bomb "Little Boy" limiterad till 25x
Fyfan vad FUL säger jag, :stop: men är verkligen boetten solitt guld eller kanske pläterad ????

Pris: ca 150.000kr









 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Men det kan ju inte stämma... Isåfall har den exakt samma referensnr som DSSD....

LB1_zps0da512e2.jpg
 

DrDre

Patek
Är det verkligen Rolex som gjort den?

Tror du inte det är någon sådan där "customfirma" typ Bamford som satt ihop den? Namnet Little Boy och texten Time bomb och symboler (radioktivitet) är ju käpprätt galet, ja direkt osmakligt. Stridsflygplan kan ju vara lite pojkdrömsaktigt men namnet på en atombomd som släppts över människor känns ju rätt trist.

Är det ngn som vet vad det är för material? Är det guld eller har man bara lagt på ngt PVD liknande?
 

POO

Panerai
Det är väl inte så farligt att modda en Rolle men nästan alla som gör det har ju så sjukt dålig smak att man baxnar.
Dock vill jag minnas att jag sett en modern no date med bortslipade kronskydd som var lite småtuff.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det är väl inte så farligt att modda en Rolle men nästan alla som gör det har ju så sjukt dålig smak att man baxnar.
Dock vill jag minnas att jag sett en modern no date med bortslipade kronskydd som var lite småtuff.
Vill man modda klockor tycker jag nog ändå att budget Seikos är bättre alternativ..:p och visst är det så som du säger om dålig smak. Jag har även sett en del som blästrat sina MM300:as, och det är så fruktansvärt fult på den.

Varför liksom förstöra näst intill perfekta klockor är väl det jag tänker.. :)
 

Archie

Cartier
framförallt extremt smaklöst att göra en limited edition i militär version med namn efter en atombomb och med radioaktivitetsmärke på...
 
Topp