• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om denna?-->STEINHART "GMT-OCEAN 1 BLACK RED

nice?

  • Ja

    Röster: 13 20.3%
  • Nej

    Röster: 41 64.1%
  • Champions league ikväll, bryr mig inte

    Röster: 10 15.6%

  • Totala väljare
    64
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Richard1987

Panerai
702806_10154478823766686_913099291_n.jpg

Köp en sån istället om du hittar en. Men ge förjävelen inte 10 k för den haha
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Steinhart går bara upp i pris hela tiden, den modell du hänvisar till kan vara värd 3500-5000 USD inom kort:
https://klocksnack.se/threads/blocket-och-andra-tokiga-annonser.1680/page-192

Nåväl, det är säkert en bra klocka för pengarna. Jag har inga problem med hommage, tycker om Rolex Explorer men har alltid prioriterat familj, resor och annat framför en dyr klocka, varför jag har ägt en MKII Vantage (en av mina bästa klockor, saknar den jämt) och nu en Armida A6 som också är en kanonklocka av hög kvalite.

Tror att hommage stör mest de som har pröjsat dyrt för äkta varan för att öka sina chanser att få ligga och ser att DU som bär en kopia tar hem balens drottning! De som är genuint intresserade av klockor bryr sig troligen inte.
Du anspelar ofta till att få ligga i det du skriver. Jag ser inte kopplingen mellan en Rolex och chanser att få ligga? Jag har svårt att se att valet av klocka skulle inverka alls på oddsen. Om det inte är en KS-medlem förstås. Men då bör man nog inte söka efter balens drottning eftersom antalet kvinnor på forumet högst troligt är försvinnande få i sammanhanget.
Slutsats: det måste finnas mer lämpliga liknelser.
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Steinhart går bara upp i pris hela tiden, den modell du hänvisar till kan vara värd 3500-5000 USD inom kort:
https://klocksnack.se/threads/blocket-och-andra-tokiga-annonser.1680/page-192

Nåväl, det är säkert en bra klocka för pengarna. Jag har inga problem med hommage, tycker om Rolex Explorer men har alltid prioriterat familj, resor och annat framför en dyr klocka, varför jag har ägt en MKII Vantage (en av mina bästa klockor, saknar den jämt) och nu en Armida A6 som också är en kanonklocka av hög kvalite.

Tror att hommage stör mest de som har pröjsat dyrt för äkta varan för att öka sina chanser att få ligga och ser att DU som bär en kopia tar hem balens drottning! De som är genuint intresserade av klockor bryr sig troligen inte.
Du kunde ha resonerat lite bättre... Good try though!

Fast näj, det handlar inte om att få ligga. För de flesta här handlar det om kvalité, respekt och känsla. Det är just de som är genuint intresserade av klockor som bryr sig.
 

strider

Panerai
VARFÖR HAR 15 PERS SAGT NEJ? BARA FÖR ATT DET ÄR EN HOMAGE? VILL VETA.
VILL INTE KÖPA NÅGOT SOM INTE HÅLLER.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
vad vet du om kvalitén på klockan? Är den bra på det sättet?
Nä, har inga egna erfarenheter. Verkar ju vara helt ok enligt de som har haft en, men det är imagen som ger mig en dålig smak i munnen. Vad gäller kvalitet på klockor så tror jag inte att det skiljer så mycket mellan t ex en Rolex och en Certina. Men kvalitet är ju både den driftmässiga precisionen och den upplevda kvalitet. Jämför Audi och Hyundai t ex.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag började med Steinhart och nu sitter jag med Rolex. Var sak har sin tid, och i mina ögon är inte Steinhart ett dåligt insteg, tvärtom. För min del innebar det ju till slut the real deal. Jag tycker fortfarande att Steinhart är mycket pang för pengen, även om jag inte längre är intresserad av den. Men som insteg som sagt, slå till. Klart prisvärd.
 

mouqvist

Rolex
Du anspelar ofta till att få ligga i det du skriver. Jag ser inte kopplingen mellan en Rolex och chanser att få ligga? Jag har svårt att se att valet av klocka skulle inverka alls på oddsen. Om det inte är en KS-medlem förstås. Men då bör man nog inte söka efter balens drottning eftersom antalet kvinnor på forumet högst troligt är försvinnande få i sammanhanget.
Slutsats: det måste finnas mer lämpliga liknelser.
Oj, we have a stalker here! Kommer du ihåg alla mina inlägg eller har du kollat lite snabbt vad jag har skrivit tidigare? Jag gissar att du äger en Rolex och hoppas i alla fall att du inte känner dig träffad;)
Sorgligt att behöva förtydliga att jag skojade, fast inte mycket. Jag känner till några som bara köper dyra klockor för att få hänga med i finare sällskap fast de inte har nåt intresse för klockor. Och förvisso köper andra Steinhart i hopp om att klockan ska förväxlas med Rolex av en mindre kunniga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp