• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om denna?-->STEINHART "GMT-OCEAN 1 BLACK RED

nice?

  • Ja

    Röster: 13 20.3%
  • Nej

    Röster: 41 64.1%
  • Champions league ikväll, bryr mig inte

    Röster: 10 15.6%

  • Totala väljare
    64
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Riktigt snygg. Bra kronskydd. Snygg länk. Fina typsnitt. Att de härmar "lite" bortser jag från i min bedömning.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Steinhart går bara upp i pris hela tiden, den modell du hänvisar till kan vara värd 3500-5000 USD inom kort.
calvinlaughing.jpg
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Det roliga är att du själv har haft en homage, CERTINA DS DIVER, samt sumon för den delen.
Följ inte ''the crowd'' ha egna åsikter.

Klassar du DS som en hommage har du, enligt min åsikt, ett märkligt synsätt. Eller menar du att steinhart och DS kan jämföras?

Köp du en steinhart, du verkar ha bestämt dig. Skriver du på ett forum får du kommentarer. Är väl inget att bli upprörd över?
 

strider

Panerai
Klassar du DS som en hommage har du, enligt min åsikt, ett märkligt synsätt. Eller menar du att steinhart och DS kan jämföras?

Köp du en steinhart, du verkar ha bestämt dig. Skriver du på ett forum får du kommentarer. Är väl inget att bli upprörd över?
Så du menar att certina ds diver inte påminner dig om rolex sub no-date…..haha
 

xTZ

Cartier
Just den modellen ser precis ut som en Rolex GMT master i mina ögon. Men jag gillar Steinhart, jag tycker du ska kolla på deras Ocean Titanium 500 Premium.

21388937136_b4c09aac35_b.jpg


8c4193ee39cd7db525611e969c035772.jpg


23949476136_54caacaa25_b.jpg


21404276982_e02c4eaacf_b.jpg
Den är nice!!

Till TS! Alla de som är rakt kopierade från rolex mfl känns lite väl tåget för min smak. Gå på något egendesigma. Från seiko eller certina isåfall!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
den kostar 380 euro på hemsidan ju. men den är 300m
Det komiska med modellen su citerar är att det står 300m på baksidan. Anledningen att det står 200m på framsidan är att de tyckte det var coolare ich mer "vintage". :D

seiko master vad säger du ang steinhart?
Du vill ju bara ha svar angående kvalitet och där har jag inga kommentarer. Chanserna att jag skulle köpa en Steinhart är noll och det har inte med kvaliteten att göra.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp