• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om denna?-->STEINHART "GMT-OCEAN 1 BLACK RED

nice?

  • Ja

    Röster: 13 20.3%
  • Nej

    Röster: 41 64.1%
  • Champions league ikväll, bryr mig inte

    Röster: 10 15.6%

  • Totala väljare
    64
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

ScubaKing

Audemars
Casio G-shock har bäst kvalitet. Du får ju en ascool sådan till din kompis för de pengarna, med massa praktiska funktioner dessutom.
Mycket roligare att få något som är the real deal eller?

Kan faktiskt hålla med om kvalitet på dem klockorna. Dem pallar fan allt och kostar lite mer än en lax. Men det är en klocka utan själ enligt mig själv, det är mer en manick än en klocka :D
 

Gurgel

Cartier
Kan faktiskt hålla med om kvalitet på dem klockorna. Dem pallar fan allt och kostar lite mer än en lax. Men det är en klocka utan själ enligt mig själv, det är mer en manick än en klocka :D
Jag köper det argumentet rakt av. Men varje gång jag kollat på krigsfilmer åker min på igen. Det är ju jävligt hårt med G-shock. Trots avsaknad av själ. Å andra sidan, är det inte just själen som saknas i en hommage. Den är ju lika snygg som en Rolex.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
ezgif.com-add-text.gif
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
För att hålla sig till ämnet. Köp en Steinhart om du bara bryr dig om klockan som sådan. Kvaliteten är bra. Det kan ingen ta ifrån dem. Viklåsen exempelvis är mycket, mycket bra. Du lär inte bli besviken. Men söker du något mer än bara klockan, alltså känslan, symbolen eller något sådant, då satsar du fel. Så enkelt är det.

Sedan off topic.
Oj, we have a stalker here! Kommer du ihåg alla mina inlägg eller har du kollat lite snabbt vad jag har skrivit tidigare? Jag gissar att du äger en Rolex och hoppas i alla fall att du inte känner dig träffad;)
Sorgligt att behöva förtydliga att jag skojade, fast inte mycket. Jag känner till några som bara köper dyra klockor för att få hänga med i finare sällskap fast de inte har nåt intresse för klockor. Och förvisso köper andra Steinhart i hopp om att klockan ska förväxlas med Rolex av en mindre kunniga.

Stalker? Nej. Verkligen inte. Dock har jag reagerart över det tidigare och tänkt kommentera det. Men låtit bli. Har börjat skriva och sen raderat. Men nu kom det igen. Med den påföljande känslan hos mig att detta är bara plumpt. Finns starkare och bättre argumentation. Visst äger jag en Rolex men det har inte ett smack med detta att göra. Och ja, jag fattade självklart att det var ett skämt. Men som sagt. Det är ändå plumpt. Gissar att det inte i går i den vardagliga dialogen annars. Så varför här?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp