• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om denna?

ScubaKing

Audemars
Vad tycker ni om denna modell från Bremont?
Personligen tycker jag den är stilren. Glaset är av typen välvt safirglas vilket för att urtavlan får leva ut sin fulla potential, lite som Junghans Max Bill Chronoscope.
Bremont är ett Brittiskt märke som startade så sent som 2002. Dem gör dock mycket in-house.
Klockorna ligger en bra bit över "medel" i pris, men Bremont siktar även på köpare av högsta high-end märken.

28jfng0.jpg


2afj581.jpg
 

PCB

Audemars
fin! gillar dom blå detaljerna ,samt arbetet på" kronorna"
påminner mej om omega speedmaster fast mer arbetad
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag tycker den var riktigt snygg. Hade varit lite mer harmoni i tavlan med datum kl 6 som sagt.
Bremont gör fina klockor helt klart! Vill klämma på en.

bremont-p-51.jpg

MSN-bremont-jaguar-feat-1.jpg

6790056610_c2975db8bb.jpg

S2000.jpg
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Jag gillar den oxå! Hade gärna haft den helt utan datum....ren o snygg tavla :). Har dock aldrig provat en Bremont men det får väl bli ändring på det framöver. Var säljs de??
 

john b

Rolex
Minst ful av alla Bremonts jag sett hittills.
Men inte mest cool.
Deras flygmodeller med rotor som ser ut som propeller är ball. Har för mig att de har en dykare med som är schysst.
 

Portofino

Panerai
Just den kittlar mig inte. Tråkig. Det är en konst i sig att göra en avskalad klocka vacker. Bremont lyckas inte i detta fallet.
 

ScubaKing

Audemars
Modellen heter Bremont Boeing..

Boeing, med tanke på att loggan för Boeing är likadan som den för flygplanen så bör det vara ett samarbeta av något slag.

Jag kan dock hålla med dem som säger att datum skulle sitta på klockan "6", det skulle skapa mer balans i urtavlan. Det snedställda datumet hör mer till "sport"-klockor, vilket denna inte är givetvis.

Jag gillar den. Sedan om jag skulle vilja betala 50.000 kr + för den vet jag inte, men då ska sägas att jag generellt är en snåljåp och alltid klagar på vad nya klockor kostar :greedy:

Bremont-Boeing-Model-247-9.jpg


BremontBoeing11.jpg


attachment.php


Här är för övrigt en med datumet klockan 06...

Bremont-Baselworld-2015-ablogtowatch-8.jpg
 

ScubaKing

Audemars

nissehult

Patek
2-Faktor
Varför namnet Codebreaker, vilka är funktionerna?
Det är en flyback kronograf där det finns bitar från Bletchley Park inbakade. BP var engelsmännens huvudkontor vad det gällde kodnäckning under WWII. Till exempel så finns det material från en Enigma-maskin i rotorn.

Det är lite av Bremonts grej att fysiskt knyta an klockorna till engelsk historia. Ett sätt att jacka upp priset? Jo, kanske...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Varför namnet Codebreaker, vilka är funktionerna?
Det är en flyback kronograf där det finns bitar från Bletchley Park inbakade. BP var engelsmännens huvudkontor vad det gällde kodnäckning under WWII. Till exempel så finns det material från en Enigma-maskin i rotorn.

Det är lite av Bremonts grej att fysiskt knyta an klockorna till engelsk historia. Ett sätt att jacka upp priset? Jo, kanske...
 

ScubaKing

Audemars
Det är en flyback kronograf där det finns bitar från Bletchley Park inbakade. BP var engelsmännens huvudkontor vad det gällde kodnäckning under WWII. Till exempel så finns det material från en Enigma-maskin i rotorn.

Det är lite av Bremonts grej att fysiskt knyta an klockorna till engelsk historia. Ett sätt att jacka upp priset? Jo, kanske...


Coolt! Och även imponerande att du visste detta :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Coolt! Och även imponerande att du visste detta :)
Underskatta inte TV-tittande... ;) Det gick en helt ok mini-deckar-serie på SVT förra (?) julen om några kvinnor från BP, http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bletchley_Circle

En kritik Bremont har fått är att de förstör historiska artefakter när de fysiskt tar material och lägger in de i klockorna. I fallet Wright Brothers-klockan har de skurit sönder tagit en bit av tyget från vingen på världens första flygplan...
 
Topp