• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om Invictas klockor?

Hej "Team"!

Är sugen på denna klocka nedan från Invicta och jag undrar vad ni har för erfarenhet av Invicta? Hur är kvalitén?

invicta-automatic-8930_MED.jpg





http://www.uret.se/invicta-pro-diver-bla-gulguldtonat-stal-o43-mm-p-5974.html




Med Vänlig Hälsning
Andreas
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grejen med Invicta är inte att de har låg kvalitet. Köper du en kommer den nog ticka på fint.

Problemet är snarare att märket i sig inte är särskilt intressant eller statusfyllt bland klockentusiaster. Jag tror det generella svaret här på KS kommer bli att du kan hitta betydligt roligare klockor för samma pengar. :)

Exempelvis är klockan på bilden en ren plankning av en annan känd klockmodell. För samma pengar får du något som är betydligt mer eget, snyggt och unikt.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Har kompis till en kompis i norr som rockade Invicta rätt så länge. Han gillade designen på klockan och hade inte cash att lägga på en dyr klocka.
Gillar du, köp, lyssna på inte på alla h8ers.
Vad är egentligen status?
Arnie har rockat Invicta
null_zps45008cc0.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Kopia på en annan modell + fejkguld = :banghead::facepalm::blackeye::dead:





Textsvar: Köp något annat som är roligare och bättre!
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Invicta är extremt ojämna i kvalitet och har en usel kundbehandling. Vill du verkligen ha märket finns det vissa modeller som är bättre än andra. Kvaliteten är dock rejält lägre än t.ex. Steinhart som också är ett företag som använder t.ex. Rolex design. Bland klockentusiaster är sällan Invicta populärt, men jag har i början av mitt klocksamlande köpt några enstaka Invicta som faktiskt var riktigt schjysta.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Det finns så mycket annat där ute som också är fint…välj något annat som inte är guldfärgad (om det inte är äkta), och är lite roligare.
 

sharetracker

Cartier
Grejen med Invicta är inte att de har låg kvalitet. Köper du en kommer den nog ticka på fint.

Problemet är snarare att märket i sig inte är särskilt intressant eller statusfyllt bland klockentusiaster. Jag tror det generella svaret här på KS kommer bli att du kan hitta betydligt roligare klockor för samma pengar. :)

Exempelvis är klockan på bilden en ren plankning av en annan känd klockmodell. För samma pengar får du något som är betydligt mer eget, snyggt och unikt.

Det är så skönt med konstruktiva svar. Bra att iaf någon har det goda omdömet att uttrycka sig vänligt och låta var och en bestämma vad de vill bära för klocka. Det belönas med en like!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kom igen nu! Börjar bli ganska trött på dessa nerklankade svar, man kan ju svara på olika sätt, jag menar svar som inte är så nedlåtande och negativa för TS. Ett svar som Denke gav känns OK tycker jag, den är inte bara bajs rätt upp i nyllet på den som ställer frågan. Han får ett informativt svar med både plus och minus, som kanske leder till att han väljer en annan klocka av något roligare märke.

Man måste ju inte gilla Rolex, Seiko, Omega, Patek Philippe, JLC, Panerai och andra dyrare märken för att hänga här, man/vi gillar klockor generellt, det är det som är vårat gemensamma intresse, sen skit samma var det är för märke, så länge det inte är än ren fake klocka, men då snackar vi något helt annat.


Beträffande din fråga angående Invicta klockor SvepandeAndreas så har jag för dålig erfarenhet av dom, då jag aldrig ha ägt någon. Jag var dock sugen när jag var yngre det kan inte förneka. Att designen är stulen är väl lite tråkigt, men dom är inte ensamma att stjäla, Seiko, Citizen av dom lite större märkena har också gjort det. Känns väl som att du får lite vad du betalar för, är inte det bästa men ej heller inte bara skit skulle jag säga. Jag tycker du skall köpa klockan ifall du gillar den, du kommer nog bli mer än nöjd med klockan och det kanske blir vägen rätt in i klockträsket som jag är mycket nöjd att vara i. Så jag säger köp klockan, du kan inte bli ber än missnöjd med klockan och att den blir liggande i lådan.


Lycka till med jakten Klockbroder :cool:!
 
C

China

Guest
Kom igen nu! Börjar bli ganska trött på dessa nerklankade svar, man kan ju svara på olika sätt, jag menar svar som inte är så nedlåtande och negativa för TS. Ett svar som Denke gav känns OK tycker jag, den är inte bara bajs rätt upp i nyllet på den som ställer frågan. Han får ett informativt svar med både plus och minus, som kanske leder till att han väljer en annan klocka av något roligare märke.

Man måste ju inte gilla Rolex, Seiko, Omega, Patek Philippe, JLC, Panerai och andra dyrare märken för att hänga här, man/vi gillar klockor generellt, det är det som är vårat gemensamma intresse, sen skit samma var det är för märke, så länge det inte är än ren fake klocka, men då snackar vi något helt annat.


Beträffande din fråga angående Invicta klockor SvepandeAndreas så har jag för dålig erfarenhet av dom, då jag aldrig ha ägt någon. Jag var dock sugen när jag var yngre det kan inte förneka. Att designen är stulen är väl lite tråkigt, men dom är inte ensamma att stjäla, Seiko, Citizen av dom lite större märkena har också gjort det. Känns väl som att du får lite vad du betalar för, är inte det bästa men ej heller inte bara skit skulle jag säga. Jag tycker du skall köpa klockan ifall du gillar den, du kommer nog bli mer än nöjd med klockan och det kanske blir vägen rätt in i klockträsket som jag är mycket nöjd att vara i. Så jag säger köp klockan, du kan inte bli ber än missnöjd med klockan och att den blir liggande i lådan.


Lycka till med jakten Klockbroder :cool:!

Ja, det är en sak om kritik handlar om t.ex. en överlag tveksam kvalité, och att påståendet har någon substans. Sedan är det långt ifrån alla som bryr sig om designplankningar/homage, eller om tillverkaren har anor sedan Hedenhös. Mer kända budgetmärken, t.ex. Invicta är som regel helt ok, annars så hade man knappast funnits kvar på marknaden så länge. Nästan alla mer exklusiva tillverkare har dessutom vid något tillfälle åkt snålskjuts på andras designer eller teknik, i en mer eller mindre avlägsen dåtid.

Sedan måste man börja någonstans, och det är inte alla som har råd eller lust att lägga slantar på dyrare klockor. Det är heller inte så enkelt att prislappen avgör kvalitén på en klocka alla gånger, och låg status i vissa kretsar innebär inte att billigare klockor är skräp.
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Köpte en Invicta för ett par månader sedan och det blev mitt insteg i klockintresset. Helt ok kvalitet för en rimlig peng och du får en snygg klocka som kanske leder även dig vidare mot att vilja lära dig mer och köpa mer accepterade klockor även bland medlemmarna här. Så mitt råd är gillar du klockan köp den, tror inte du blir besviken.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kom igen nu! Börjar bli ganska trött på dessa nerklankade svar, man kan ju svara på olika sätt, jag menar svar som inte är så nedlåtande och negativa för TS. Ett svar som Denke gav känns OK tycker jag, den är inte bara bajs rätt upp i nyllet på den som ställer frågan. Han får ett informativt svar med både plus och minus, som kanske leder till att han väljer en annan klocka av något roligare märke.

Man måste ju inte gilla Rolex, Seiko, Omega, Patek Philippe, JLC, Panerai och andra dyrare märken för att hänga här, man/vi gillar klockor generellt, det är det som är vårat gemensamma intresse, sen skit samma var det är för märke, så länge det inte är än ren fake klocka, men då snackar vi något helt annat.


Beträffande din fråga angående Invicta klockor SvepandeAndreas så har jag för dålig erfarenhet av dom, då jag aldrig ha ägt någon. Jag var dock sugen när jag var yngre det kan inte förneka. Att designen är stulen är väl lite tråkigt, men dom är inte ensamma att stjäla, Seiko, Citizen av dom lite större märkena har också gjort det. Känns väl som att du får lite vad du betalar för, är inte det bästa men ej heller inte bara skit skulle jag säga. Jag tycker du skall köpa klockan ifall du gillar den, du kommer nog bli mer än nöjd med klockan och det kanske blir vägen rätt in i klockträsket som jag är mycket nöjd att vara i. Så jag säger köp klockan, du kan inte bli ber än missnöjd med klockan och att den blir liggande i lådan.


Lycka till med jakten Klockbroder :cool:!

2947456959_8fd78237b7.jpg

about Citizen and Seiko?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kom igen nu! Börjar bli ganska trött på dessa nerklankade svar, man kan ju svara på olika sätt, jag menar svar som inte är så nedlåtande och negativa för TS. Ett svar som Denke gav känns OK tycker jag, den är inte bara bajs rätt upp i nyllet på den som ställer frågan. Han får ett informativt svar med både plus och minus, som kanske leder till att han väljer en annan klocka av något roligare märke.

Man måste ju inte gilla Rolex, Seiko, Omega, Patek Philippe, JLC, Panerai och andra dyrare märken för att hänga här, man/vi gillar klockor generellt, det är det som är vårat gemensamma intresse, sen skit samma var det är för märke, så länge det inte är än ren fake klocka, men då snackar vi något helt annat.


Beträffande din fråga angående Invicta klockor SvepandeAndreas så har jag för dålig erfarenhet av dom, då jag aldrig ha ägt någon. Jag var dock sugen när jag var yngre det kan inte förneka. Att designen är stulen är väl lite tråkigt, men dom är inte ensamma att stjäla, Seiko, Citizen av dom lite större märkena har också gjort det. Känns väl som att du får lite vad du betalar för, är inte det bästa men ej heller inte bara skit skulle jag säga. Jag tycker du skall köpa klockan ifall du gillar den, du kommer nog bli mer än nöjd med klockan och det kanske blir vägen rätt in i klockträsket som jag är mycket nöjd att vara i. Så jag säger köp klockan, du kan inte bli ber än missnöjd med klockan och att den blir liggande i lådan.


Lycka till med jakten Klockbroder :cool:!
Kom in i matchen nu. Invicta bygger sitt märke på designplankningar, går knappast att jämföra med märken som gjort vissa snedsteg men står på egna ben för övrigt. Finns ingen anledning att köpa en Invicta när det finns så sjukt många andra modeller i samma prisklass.

Om någon vill köpa en skiva från ett coverband, börjar du då lista för och nackdelar, eller säger du "nej, köp originalskivan eller något annat i samma stil"?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Saxat från ett internationellt klockforum


"I don't own any Invictas, but if someone else enjoys them, that's great. I tell people to buy the watches they like and don't worry about what anyone else thinks. I like Vostok watches and some of my friends hate them. But that's OK, because my money bought them and they're on my wrist, not theirs."

Sista meningen ligger väl lite sanning i?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kom in i matchen nu. Invicta bygger sitt märke på designplankningar, går knappast att jämföra med märken som gjort vissa snedsteg men står på egna ben för övrigt. Finns ingen anledning att köpa en Invicta när det finns så sjukt många andra modeller i samma prisklass.

Om någon vill köpa en skiva från ett coverband, börjar du då lista för och nackdelar, eller säger du "nej, köp originalskivan eller något annat i samma stil"?



Jag säger inte emot det du säger angående designplankningar, men man behöver inte ge så negativa svar åt någon i vilket fall som helst kan jag tycka. Vi har ju alla olika smak, alla har olika förutsättningar, det jag menar är att vi måste vara öppna och mottagliga mot vad folk kanske gillar så länge det inte är rena fake klockor man skyltar och skryter med.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag säger inte emot det du säger angående designplankningar, men man behöver inte ge så negativa svar åt någon i vilket fall som helst kan jag tycka. Vi har ju alla olika smak, alla har olika förutsättningar, det jag menar är att vi måste vara öppna och mottagliga mot vad folk kanske gillar så länge det inte är rena fake klockor man skyltar och skryter med.

Jag anser att problemet är att även den egna designen är gräslig och att klockorna i stort bara köps in av olika tillverkare och lablas. Sedan är de löjligt stora och av tvivelaktig kvalitet. Skulle väl säga att de som är kopior på Rolex är de mest lyckade. Men man skall ändå köpa det som gör en lycklig, det kan ju dock innebära att folk tittar lite snett på ett klockforum..
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag anser att problemet är att även den egna designen är gräslig och att klockorna i stort bara köps in av olika tillverkare och lablas. Sedan är de löjligt stora och av tvivelaktig kvalitet. Skulle väl säga att de som är kopior på Rolex är de mest lyckade. Men man skall ändå köpa det som gör en lycklig, det kan ju dock innebära att folk tittar lite snett på ett klockforum..



Jag håller med fullständigt, och jag själv skulle aldrig köpa mig något dylikt. Jag tycker bara att man måste respektera folks val ut av klocka, så länge det inte är en ren fakeklocka. Detta är ju ett klockforum och det måste ju vara tillåtet att gilla andra märken en dom 50 kändaste märkena i världen, oavsett tvivelaktig kvalitet. Har ju hänt alldeles för många gånger kan jag tycka att vi skrämmer bort yngre förmågor som vill träda in på detta klockforum med ganska så hårda ord och inte allt för välkomnande inlägg, bara för att klockan är en parfym klocka osv. Vi måste respektera att vi har olika syn på klockor, olika förutsättningar. Som jag sa i ett tidigare inlägg, så kan man ju säga det på ett mer än ett sätt, man behöver inte spy galla när man svarar, även om klockan är en parfym klocka.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag håller med fullständigt, och jag själv skulle aldrig köpa mig något dylikt. Jag tycker bara att man måste respektera folks val ut av klocka, så länge det inte är en ren fakeklocka. Detta är ju ett klockforum och det måste ju vara tillåtet att gilla andra märken en dom 50 kändaste märkena i världen, oavsett tvivelaktig kvalitet. Har ju hänt alldeles för många gånger kan jag tycka att vi skrämmer bort yngre förmågor som vill träda in på detta klockforum med ganska så hårda ord och inte allt för välkomnande inlägg, bara för att klockan är en parfym klocka osv. Vi måste respektera att vi har olika syn på klockor, olika förutsättningar. Som jag sa i ett tidigare inlägg, så kan man ju säga det på ett mer än ett sätt, man behöver inte spy galla när man svarar.

Nä man skall vara som en Jedi Master som lär upp sin unga Padawan.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Varför sågas Ivicta samtidigt som denna Heuer godkänns och tom. hyllas av moralpoliserna?
Har svårt att förstå skillnaden men å andra sidan äger jag inte ens en Rolex.
Kan tänka mig att det har att göra med att heuer har en hel del egna designer, längre och intressantare historia m.m. Inte förstått det heller. Aldrig haft problem med hommage men blev ju nästan ihjälskrämd så fort jag nämnde steinhart förut.
 
Topp