• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om nya IWC midsize?

hellbit

Cartier
image.jpg
 

meuller

Omega
"Midsize" men allt är ju relativt. Den höga var rätt schysst och det är en klart mer gångbar storlek än 42mm enligt mig. Dock fortfarande på gränsen för en dressare
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Diggar den högra :)

Överlag tycker jag att IWC gör riktigt fina klockor, men många av dem är alldeles för köttiga för mina handleder - i synnerhet många utav deras kronografer. Kul att man går ner lite i storlek, tummen upp!
 
Som andra varit inne på, den högra i första bilden är helt klart lyckad, resten nja. Dock kul att de går ner lite i storlek, helt klart rätt väg att de erbjuder lite alternativ till deras överlag stora boetter. Den nya Ingenieuren är ju ett annat exempel på detta, mer sånt IWC!
 

Hugii

Audemars
IWC är bara kärlek för mig. Alltid fina. Men 40mm känns lite för stort (i min bok) om det ska vara en dressare (brukar förlåta om man är 65+ och behöver en stor dressare) :)
 

Stetes

Omega
Ett steg fram, två steg bak? Jag välkomnar den mindre storleken med öppna armar, men vad är grejen med pimp-my-ride-blinget?
 

TicTack

Cartier
Kul att IWC gör lite mindre klockor igen. Men designen känns inte 100% genomarbetad, inte så där perfekt som en klocka skall vara.

Det händer för mycket...
XII
+
minutmarkeringar
+ logo
+ automat

Hur många typsnitt får de med liksom?
 
Topp