• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tycker ni om Rolex 116000?

J

Jackson

Guest
Som rubriken lyder, jag vill verkligen köpa en Rolex 116000 som present till mig själv i och undrar därför vad ni tycker om den samt var jag ska köpa den samt om jag kan få någon sorts rabatt?
Det blir kommer att bli mitt första "stora" köp hos en AD samt att det är ett tag kvar men jag undrar vad man ska göra för att få ett bra pris och hålla en bra relation till urmakaren?!
Jag har kollat lite på Krons och de verkar ha hyfsat bra pris men om man jämför med Schiphol är det ju inte i samma klass med priser såklart.. där kan man få den för runt 40 strecket men vill ändå ha en relation till någon urhandlare i Svea.
Ha det bra Boys and Girls
Vänligen

Senast redigerad av en moderator:
Rent spontant skulle jag tro att det är väldigt svårt att få rabatt på stål Rolex överlag, dock kanske något enklare på Oyster Perpetual. Det kostar att ligga på topp och vill du då få någon bra kontakt med svensk AD är det nog bara att punga upp som gäller.

Med det sagt är det väl inte dåligt att få kontakt med AD i Nederländerna? (Starkt partisk) Kort avstånd, och billiga flygbiljetter gör att man lätt kan ta sig ner så fort det vankas nyköp. Do k hade jag då hellre kollat med Gassan inne i centrala Amsterdam hellre än på Schiphol, men det är bara en personlig liten parantes.

Jag gillar den. Den är väldigt clean och är det vad du är ute efter och storleken passar så ska du absolut köra. Vilken tavla kollar du på?
Jag har själv en 114300 som ju är väldigt lik 116000 fast 39mm istf 36mm som på 116000. Det jag saknar är datumvisning. Hade jag inte varit van vid det från min SD så hade jag säkert inte brytt mig, men nu när jag använder min OP så tittar jag efter datum typ en gång om dagen utan framgång... Funderar eventuellt på att byta till en 116200 på Oyster, men måste prova runt lite först.
Har du kollat i UK? Det verkar som om den listar 3950 GBP, och det är ju inte farligt!

Som rubriken lyder, jag vill verkligen köpa en Rolex 116000 som examen present till mig själv i Juni och undrar därför vad ni tycker om den samt var jag ska köpa den samt om jag kan få någon sorts rabatt?!
Det blir kommer att bli mitt första "stora" köp hos en AD samt att det är ett tag kvar men jag undrar vad man ska göra för att få ett bra pris och hålla en bra relation till urmakaren?!
Jag har kollat lite på Krons och de verkar ha hyfsat bra pris men om man jämför med Schiphol är det ju inte i samma klass med priser såklart.. där kan jag få den för runt 40 strecket men vill ändå ha en relation till någon urhandlare i Svea.
Ha det bra Boys and Girls
Vänligen
Thomas

Ring till gassan schipol och be och få prata med conny , hon e super trevlog och bra att ha och göra med !
En OP36a kan hon lägga undan till dig hur lätt som helst...
Bara att betala den via en banköverföring före du åker ner, dricka några bärs för många i amsterdam (undvik dock ställen med mycket blåa lampor! Haha)
Sen visar du bara upp passet när du ska hämta klockan på schipol på vägen hem !

Ska du åka till schipol för att hämta klocka på hemfärden så välj flygbolag med hjärnan inte med plånboken eftersom dom har en lågpristerminal med dit tex norweigan flyger och då får man inte tillgång till stora terminalen där gassan ligger !
Har gjort det misstaget en gång och det sluta med att man fick pratat sig till att komma in och "poliseskort" till gassan..
Lättare att slanta upp lite mer och åka med sas eller klm som håller till i den terminalen!

Tillbaka
Topp