• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tycker ni om Seiko srpb71j1. Är den värt att shoppa? Var kan man shoppa dem till rimligt pris?

Roligare med bild
Screenshot_20181108-182131~2.png

I övrigt; what @zippan said

Tack för svaret. Jag tycker den är snygg/ har sett bara på foto och den vill jag ha till vardagligt bruk. Jag undrar bara är den värt de pengar eller det finns i sama kategori som är mer "värd"?

Tack för svaret. Jag tycker den är snygg/ har sett bara på foto och den vill jag ha till vardagligt bruk. Jag undrar bara är den värt de pengar eller det finns i sama kategori som är mer "värd"?
I den priskategorin tror jag de flesta är överens om att Seiko är bäst. Du får mycket för pengarna. Komplettera med ett schysst läder så har du nästan två klockor i en.

Tack. Jag håller med. Till mig som är nybörjare och har inte så mycket råd till det tycker att Seiko är en bro allternativ.

Antingen kan man säga att ingen klocka är "värd pengarna" eller så kryper man till korset och inser att man är rökt, och att alla klockor är värda vad man är beredd att betala... Du ska aldrig köpa något du själv inte tycker du har råd med eller fastna vid om någon annan inte tycker den är prisvärd. Det uppenbara här är väl att du fastnat för utseendet, vill ha en automat, och tycker Seiko verkar vara en bra tillverkare?

Just nu använder jag Seiko qvarz, Seiko 5 7s26 och Seiko titanim 100m så det blir kakan på kakan. Någon annan alternativ?

Tack för tipsen. Jag kollade just nu på den men jag är ute efter någonting som är synligt men ändå osynligt. Om jag utryckte mig rätt.

Eller begagnat. Någonstans?
Har du runt 3 000 kronor att använda dig av så är Seiko uteslutande det bästa alternativet, rent ut sagt oslagbart i det segmentet. Seiko srpb71j1 och Sarb033 skiljer sig ju egentligen inte så mycket design-mässigt.

SRPB71J1 är ju 41 mm och Sarb033 är 38 mm så det beror ju på dina preferenser gällande storlek. Sarb033 har ju ett bättre urverk 6R15 med 50h gångtid och bättre tidshållning. Här kan du läsa mer: https://klocksnack.se/threads/seiko-sarb033-hiss-eller-diss.51551/

Jag har haft en Sarb033 och det är fantastisk klocka för pengarna. Bra och stabilt urverk och grym finish och känsla på klockan.

Screenshot_20181108_204721.jpg
Screenshot_20181108_204710.jpg

Och tänk på att du kan citera inlägg och även ändra dina egna inlägg du så det inte blir en massa inlägg :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp