• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om Swatch?

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Har varit på jakt efter en automatisk Swatch ett tag och hittade tillslut denna i en Swatchbutik i Verona (inte för att den på något vis är svår att få tag på, för mig blev det en impulsgrej unär jag såg den under sommarens semester.

Har haft den nu i 2 mån. Använder den sällan men blir lika glad varje gång. Vad säger ni, gillar ni också swatch?

20140902_0946.jpg


20140902_0949.jpg
 

CLT

Rolex
Jag tycker den är ganska cool. Vad går dom på? Står så många olika priser när jag googlat....
 

Arcetto

Breitling
Helt ok för den billiga peng som en sådan kostar.
Sedan får vi ju inte glömma att "Swatchklockorna" räddade stora delar av klockbranschen från undergång.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Om man är ute efter något som kan vissa vad klockan är och inte bryr sig mycket mer än att den möjligen är lite cool så visst. Det är bra klockor för vad de kostar. Inte något som får mig att gå igång men skulle garanterat köpa en framför en parfymklocka eller (för att svära i kyrkan) en kopia. Du får en bra och relativt billig tidsvisare. Jättebra att ha om du gör något där du riskerar att skada klockan och inte vill att det ska bli för dyrt.
Sedan får vi inte glömma att Swatch group äger riktigt bra märken i olika segment från Hamilton, Rado till Omega med flera samt även ETA.
Helt ok för vad man betalar för en men inte något jag kommer att köpa.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Min första riktiga mekaniska klocka var en swatch som jag fick när jag fyllde 10. Tyvärr användes den alldeles för flitigt och plastarmbandet sprack. Kommer dock ihåg den coola känslan av att kunna se urverket jobba och dra upp sig själv :)
Tyvärr har jag inte senare köpt någon ny swatch eller hittat något där som jag gillat förens nu.
Idag hämtade jag ut en sistem51 från Erikssons urhandel. Påminner otroligt mycket om den första klockan. Nu som då är jag mer farsinerad av urverket än själva klockan.
Produktionsnörd som jag är tycker jag den automatiserade byggnationen är mycket häftig!
Att de dessutom lyckats minska antalet delar till 51st är minst lika imponerande.

Priset är dessutom nästan kaffepengar, riktigt coolt att lyckas prestera allt detta.
image.jpg

En blåing blev det
 

egbert

Panerai
Har alltid gillat Swatch. Kommer ihåg att jag hade en sån här, nedan.
Vill gärna ha en Sistem 51, men de fyra varianter som finns nu är för poppiga för mig. Hoppas på att de kommer med lite nya designer på den snart!

image.jpg
 

UNO

Panerai
Swatch är grymma "söka jobb klockor", går under radarn som få.
Swatch är grymma annars också, helst helsvarta.
 

UNO

Panerai
Kollar in Johnny Winter på Youtube;
svart Swatch m vita visare.
Maximal kontrast eftersom har är typ helt blind.

Eric Claptons CrossRoadsFestival föv . .

Johnnys musik står i omvänd proportion till värdet av hans Swatch och Patek'n som Eric krängde av.
 
Topp