• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om Swatch?

Tack för svaret ! jag gillar den!
Bra att veta vem som har, när man sen har pengarna till en sån!
Då kan man ju alltid ställa frågan?
 

UNO

Panerai
Kan du utveckla? Ska man inte ha schysst klocka på sig på anställningsintervjun?

I nio av tio; nej om man med schysst avser KS-schysst.
Nuvarande jobbet krävde 5-6 intervjuer och tester fast det var "bestämt" att jag skulle ha jobbet, a l l t som stör detta är en risk !
En blå TT-Sub är lika nono so tatuering på halsen.
 

Xaero

Omega
I nio av tio; nej om man med schysst avser KS-schysst.
Nuvarande jobbet krävde 5-6 intervjuer och tester fast det var "bestämt" att jag skulle ha jobbet, a l l t som stör detta är en risk !
En blå TT-Sub är lika nono so tatuering på halsen.
Det beror ju på. Man kanske söker jobb som tatuerare eller urmakare. Det är inte alla som söker jobb på förskola eller försäkringskassan.
 

UNO

Panerai
Det beror ju på. Man kanske söker jobb som tatuerare eller urmakare. Det är inte alla som söker jobb på förskola eller försäkringskassan.

Kul svar....eller inte, nix det var inte förskola eller fk utan en chefstjänst.
Chef är ju många och det kan man värdera och mäta på många sätt, i min kan jag teckna enskilda avtal upp till 50 själv och det är ETT sätt att värdera.
Vad som efterfrågas vid dessa intervjuer och tester är inte förhandlingsbart och vad någon v e t och tycker är få intresserade av.
 

Xaero

Omega
Kul svar....eller inte, nix det var inte förskola eller fk utan en chefstjänst.
Chef är ju många och det kan man värdera och mäta på många sätt, i min kan jag teckna enskilda avtal upp till 50 själv och det är ETT sätt att värdera.
Vad som efterfrågas vid dessa intervjuer och tester är inte förhandlingsbart och vad någon v e t och tycker är få intresserade av.


Jag säger inte att du har fel, bara att du överskattar vikten av bedömningen av klocka/tatueringar. Det har inte att göra med vilken tjänst du har, chef eller ej, utan snarare vilken typ av verksamhet du blir rekryterad till. Jag kan förstå att det inte är lämpligt att bära Rolex om man representerar ett företag som sysslar med välgörenhet, eller jobbar som socialsekreterare. Men i 9 fall av 10? Nej, verkligen inte. Jag har själv varit yrkesverksam i 21 oavbrutna år och har och har haft både chefspositioner och andra ledande roller. I min bransch, IT-branschen, om en arbetsgivare skulle avgöra min rekrytering med hänsyn till mina tatueringar eller vilken klocka jag har på mig, så skulle jag tacka nej till jobbet.
 

UNO

Panerai
Jag säger inte att du har fel, bara att du överskattar vikten av bedömningen av klocka/tatueringar. Det har inte att göra med vilken tjänst du har, chef eller ej, utan snarare vilken typ av verksamhet du blir rekryterad till. Jag kan förstå att det inte är lämpligt att bära Rolex om man representerar ett företag som sysslar med välgörenhet, eller jobbar som socialsekreterare. Men i 9 fall av 10? Nej, verkligen inte. Jag har själv varit yrkesverksam i 21 oavbrutna år och har och har haft både chefspositioner och andra ledande roller. I min bransch, IT-branschen, om en arbetsgivare skulle avgöra min rekrytering med hänsyn till mina tatueringar eller vilken klocka jag har på mig, så skulle jag tacka nej till jobbet.

Njaa att tacka nej till ett mycket bra och välbetalt jobb med motiveringen "inte utan mina tatueringar !" har inte varit aktuellt för mig.
Att inte ha TT Rolex på anställningsintervjuverna är en liten uppoffring ställd mot att kunna eller inte kunna köpa en till ;-)
 

Xaero

Omega
Njaa att tacka nej till ett mycket bra och välbetalt jobb med motiveringen "inte utan mina tatueringar !" har inte varit aktuellt för mig.
Att inte ha TT Rolex på anställningsintervjuverna är en liten uppoffring ställd mot att kunna eller inte kunna köpa en till ;-)


Att du inte vill tacka nej till ett jobb, det köper jag. Mitt argument var dock att du överskattar hur oviktigt tatuering/klocka är vid anställningsintervju. Du menar att det spelar roll i 9 fall av 10, jag tror snarare att det spelar roll i 2 fall av 10.
 

Hugow

Omega
Att du inte vill tacka nej till ett jobb, det köper jag. Mitt argument var dock att du överskattar hur oviktigt tatuering/klocka är vid anställningsintervju. Du menar att det spelar roll i 9 fall av 10, jag tror snarare att det spelar roll i 2 fall av 10.


Får nog ta och hålla med UNO, att ha en TT Sub kan nog sticka i ögonen hos en hel del, tror därför att det är bättre att ha en diskretare klocka vid anställningsintervju.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Får nog ta och hålla med UNO, att ha en TT Sub kan nog sticka i ögonen hos en hel del, tror därför att det är bättre att ha en diskretare klocka vid anställningsintervju.
Skulle jag intervjua en sökande som kom med en TT sub, skulle jag nog bli mest intresserad av att få veta hur och när han fått tag på den. Skulle nog inte bli speciellt impad dock, då TT sub inte ligger högt på min egen lista.
Detta har dock aldrig hänt hittills, någon DJ har väl passerat men alla har inte klockor som KS medlemmar har. Mainstream dinkor är väl vanligast; Certina, Casio, Tissot m m, bra klockor för de flesta som ändå vill ha lite kvalite'.


Sent from my iPad
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Får nog ta och hålla med UNO, att ha en TT Sub kan nog sticka i ögonen hos en hel del, tror därför att det är bättre att ha en diskretare klocka vid anställningsintervju.
En Parantes,

Minns när jag skulle på en arbetsintervju för ett topp jobb och valde då att lämna min 116610LN hemma och drog på mig min Seiko SNK.

Väl på intervjun frågade försäljningschefen som intervjuade mig om mina intressen och då kom klockor upp. Han sken upp och halade fram sin speedy och vi pratade gott om klockor ett bra tag :)

Fick jobbet för övrigt :D
 
Topp