• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni?

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Måste säga att jag gillar!

En vanlig Newman är out of reach..


http://www.highsnobiety.com/2014/04/10/blaken-rolex-daytona-paul-newman/#slide-3

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Galaxy

Rolex
Jag gillar verkligen, men som Jabla är inne på tror jag det skulle vara snyggt med en ytterring i svart på tavlan.
 

meuller

Omega
Gillar inte att index går in över det svarta på tavlan, sen till en sån matt tavla tycker inte jag man ska ha kermaisk ring och polerade mittlänkar. Lite halvljummet för min del. Se om du kan hitta en schysst non Paul Newman istället :). 6263 t.e.x.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag håller med riktigt nice, men tror att den skulle varit mycket snyggare med borstade luggar!
 
  • Like
Reactions: POO

Medstil

Omega
Tyvärr dålig mix av vintage och modernt, spretig osäker design.
Men detta är högst personliga åsikter :) endast tiden visar vad som blir en klassiker
Eller inte...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Där passerades en gräns för mig... Och jag brukar ändå känna mig positiv till re-issues, då detär en så fin chans att få omtyckt design i ny teknik... Men här: Sorry... Tycker 116520 har tillräckligt mycket egen karaktär utan att behöva modifieras.

A
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Tummen upp. Snyggare än re-issuen på Milgaussen (som också är snygg). Skulle dock vilja känna på den, då mycket kan se bra ut på produktbilder, och ge en helt annan känsla i verkliga livet.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Hade det varit en vanlig panda daytona så hade den varit mycket snyggare tycker jag...
De har ju även gjort en sub med explorer dial
Ser ju nästan ut en som en longines...
blaken-rolex-submariner-explorer-dial-1.jpg
blaken-rolex-submariner-explorer-dial-3-2.jpg
 
Vetefan... Vill gärna gilla den, men som flera andra varit inne på är det något med blandningen av en matt tavla med "vintagedesign" och keramisk glasring som inte spelar, i alla fall inte på dessa bilder. Nej, inget för mig tror jag...
 
Topp