• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tycker panelen? Om ändlänkar...

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Har blivit erbjuden att köpa ett Jubilee, 62510 med D-länkar och 555 ändlänkar. Problemet är att GMT:n från början kom med 502-ändlänkar. Har förstått att det ska funka med 555 men...

Personligen skulle jag väl egentligen vilja ha 502:eek:r men vet inte om det är såå viktigt. Kan även köpa det utan ändlänkar och försöka skaffa rätt ändlänkar i efterhand. Då blir priset 2k istället för 2.5k.

Nu till frågan: Känner panelen att det är viktigt med "rätt" ändlänkar för att klockan ska kännas genuin?

Mvh

// En lite osäker LongCon :?

502? Ursprungligen på de vikta hette de 55. 555 är rätt till senare jubilee.

Från när är klockan?

Per skrev:
502? Ursprungligen på de vikta hette de 55. 555 är rätt till senare jubilee.

Från när är klockan?

Jasså? Då är det jag som missuppfattat eller läst nåt knas på nätet. Fattade som att det skulle vara 502b till en gammal gmt och att 555 var till DJ. Klockan är från -78.

Med tanke på att 501 är för safirsubbar så gissar jag att 502 är för safir-gmt:s.

Är syftet att få så mycket pengar som möjligt, så är det väl bra om det är rätt antar jag, men annars ... :roll:

yonsson skrev:
Är syftet att få så mycket pengar som möjligt, så är det väl bra om det är rätt antar jag, men annars ... :roll:

Har inga planer på att sälja överhuvud taget. Vill bara att det ska vara "rätt", hyffsat rätt iallafall ;)

550 tydligen. 555 kommer att duga om jag inte missminner mig. Det viktiga är passformen. Safir-endlinks ger ingen bra fit på ett gammalt case.

braceletchart.jpg

Per skrev:
550 tydligen. 555 kommer att duga om jag inte missminner mig. Det viktiga är passformen. Safir-endlinks ger ingen bra fit på ett gammalt case.

braceletchart.jpg

Grymt! Tack! Då känns det som att det är lika bra att köra på 555 då kanske?

Bästa är väl att leta rätt på 550:s om du ännu inte handlat. Som du säger är 555 för Datejusts och då är risken att de är för "låga" så det antingen ser lite fattigt ut eller att du måste justera dem för att sitta bra.

Per skrev:
Bästa är väl att leta rätt på 550:s om du ännu inte handlat. Som du säger är 555 för Datejusts och då är risken att de är för "låga" så det antingen ser lite fattigt ut eller att du måste justera dem för att sitta bra.

Jag ska fundera hur jag skall göra. Smidigt att köpa just detta armbandet och är sjukt sugen.

Tack för din hjälp och synpunkter!

LongCon skrev:
Per skrev:

Jag ska fundera hur jag skall göra. Smidigt att köpa just detta armbandet och är sjukt sugen.

Tack för din hjälp och synpunkter!

Kan bara hålla med Per, passformen är viktigast. Så köp endlänkarna oxå. Du har inte mer än 500 kr att förlora, men betydligt mer att vinna om det sitter bra eller åtminståne godtagbart, IMHO.

Tillbaka
Topp