• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker "utomstående" om klockor?

Ernesto

Patek
2-Faktor
Diskuterade klockor med flickvännen och visade upp några stycken. Lät henne betygsätta klockorna på en skala 1-10 och ge en kort motivering.

Här är de sex klockorna som betygsattes:
• JLC Reverso Classique, stål - 9/10
- perfekt med gravyr, perfektion
• Cartier Tank Americaine, guld - 8/10
- ovanlig, svår att matcha med allt
• Tudor Snowflake, svart - 6/10
- BB klår den
• Rolex GMT Pepsi - 10/10
- perfekt klassiker
• Rolex DD, guld - 9/10
- snygg vintage
• Tudor BB - 1000000/10 (skalan räckte inte till)
- "jag finner inga ord"

Personligen tycker jag att det är intressant att få höra "utomståendes" åsikter kring klockor, eftersom att det ofta är samma åsikter på klockforum och andra hemsidor om klockor.

Vad säger era vänner och fiender?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Diskuterade klockor med flickvännen och visade upp några stycken. Lät henne betygsätta klockorna på en skala 1-10 och ge en kort motivering.

Här är de sex klockorna som betygsattes:
• JLC Reverso Classique, stål - 9/10
- perfekt med gravyr, perfektion
• Cartier Tank Americaine, guld - 8/10
- ovanlig, svår att matcha med allt
• Tudor Snowflake, svart - 6/10
- BB klår den
• Rolex GMT Pepsi - 10/10
- perfekt klassiker
• Rolex DD, guld - 9/10
- snygg vintage
• Tudor BB - 1000000/10 (skalan räckte inte till)
- "jag finner inga ord"

Personligen tycker jag att det är intressant att få höra "utomståendes" åsikter kring klockor, eftersom att det ofta är samma åsikter på klockforum och andra hemsidor om klockor.

Vad säger era vänner och fiender?

Edit: såg precis att detta blev mitt inlägg nr 1500, coolt
Lite besviken på att hon bara gav 6/10 till Snowflake men i övrigt har hon ganska så gott omdöme ;)

Men Tudor BB och BS har jag hört flera icke klocknördar tycka är snygga. GTM Pepsi brukar vara mera delade meningar, en del har svårt för att den är blå/röd och säger att en helsvart skulle vara snyggare. Det är väl det vanligaste jag brukar få höra, sedan så vet jag några som inte gillar stora dykarklockor (de menar med det allt från riktiga dykare till GMT och kronograf)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Lite besviken på att hon bara gav 6/10 till Snowflake men i övrigt har hon ganska så gott omdöme ;)

GTM Pepsi brukar vara mera delade meningar, en del har svårt för att den är blå/röd och säger att en helsvart skulle vara snyggare.

Tror att betyget 6/10 var pga av att BB överglänste Flingan... Hoppas jag. Annars får jag berätta historien bakom Flingan så att hon ger liiite högre betyg ;)

Fått höra samma sak om Pepsin. Antingen hatad eller älskad!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tror att betyget 6/10 var pga av att BB överglänste Flingan... Hoppas jag. Annars får jag berätta historien bakom Flingan så att hon ger liiite högre betyg ;)

Fått höra samma sak om Pepsin. Antingen hatad eller älskad!
Jag hade själv lite svårt för Pepsin fram till för något år sedan, tycket svart var snyggare. Men Pepsin växer på en och idag så tycker jag helt tvärtom.
 

Jibe

Cartier
Visade en gång Rolex Yacht-Master prototypen med Paul Newman tavla för några kompisar, deras reaktion: "meh.."
Jag håller med om att det är intressant o veta vad utomstående tycker
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Visade en gång Rolex Yacht-Master prototypen med Paul Newman tavla för några kompisar, deras reaktion: "meh.."
Jag håller med om att det är intressant o veta vad utomstående tycker

Precis som man letar efter olika källor till en uppsats tycker jag att det är intressant att få höra klocknördars och icke-klocknördars åsikter. Helst flera olika! Frågar jag mamma blir svaret bara "Rolex, oavsett vad"...
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Visade du en patinerad Snowflake kanske? Kan nog vara svårt för icke nördar att förstå skönheten i patina..
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
När jag frågar fru o dotter vilken klocka dom tycker är snyggast säger dom bara "vilken är dyrast"...dom liksom fattar inte det här och då har jag ändå försett dom med varsin Omega..blä.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Anti

Cartier
När min kära mamma fick se GMT Pepsi i NY förra veckan sa hon: "Dom där jäkla färgerna skulle man tröttna på efter en vecka" :banghead:
 

Apansson

Torpare
Min PO med orange bezel går hem hos de yngre damerna(såna som är i min ålder) i varje fall. Har inte prövat hos ett äldre klientel, så jag får återkomma på den punkten. :cigar:
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Själv är jag inne i 5513, visade ett trevligt ex till en nära tjejkompis. Den tyckte hon såg trött ut (fastän det var ett väldigt fint skick på den) visade henne en 114060 och den var mycket snyggare enligt henne. Kan vara blingfaktorn?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Min sambo tycker om sportrolexarna men älskar sin breitling. Under de månaderna jag hade vit 16570 så knep hon dock den.

Härlig och kul tråd men det hade vart bättre med bilder;) just för att se din tudors patina:)
Då hade tråden gått från 7/10 till 8,5/10 :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Min sambo tycker om sportrolexarna men älskar sin breitling. Under de månaderna jag hade vit 16570 så knep hon dock den.

Härlig och kul tråd men det hade vart bättre med bilder;) just för att se din tudors patina:)
Då hade tråden gått från 7/10 till 8,5/10 :)

Vinnarbilden kan jag visa upp! ;)

En del klockor jag visade är andra på forumets egna... Tudorn är frere's! Han kanske kan visa upp sin???

image.jpg
 

GurraG

Cartier
Jag bär klocka mer för min egen skull än för andras. Icke klocknördar tenderar att uppmärksamma det "ovanliga" snarare än det strama, visst är det kul med komplimanger men tillfredsställelsen i att välja "rätt" klocka på morgonen och känna sig fin är tillräckligt för mig.
 
Topp