• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker "utomstående" om klockor?

Andrew

Cartier
Vinnarbilden kan jag visa upp! ;)

En del klockor jag visade är andra på forumets egna... Tudorn är frere's! Han kanske kan visa upp sin???

image.jpg

Den bilden sammanfattar på ett ganska bra sätt mitt förakt för studiofotograferade klockor.
 

OBRKV

Cartier
Det klocka jag äger som fått "bäst respons" är nog en Vostok Amfibia (Med scuba divern), just för att den är från sovjet (eller ja, mitt ex är väl från strax efter sovjets fall) och när jag nämner för filmnördar att det är samma klocka som Steve Zissou använder i Life Aquatic.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Visade upp följande bilder och fick följande svar: Tog samma bilder som Ernesto men la till några skojare!

Cartiern, lite tråkig. Lite för rektangulär (hahah what? :woot: ) men ändå 4/10
W2609156_0_cartier_watches.png


16710, fina färger. Snygg länk 8/10
16710.jpg


PP 5204p, wow! Snygg! Den var fin! (berättar om perpetual calendar funktionen) Oj, nästan för nördigt men vem vill ha en klocka för 2,5mkr på armen? - Jag! :hungry: 10/10
PP 5204.jpg


Reverso GT, fin! Ser klassisk ut. Fin tavla. 8/10
Reverso-jlc-2708410-zoom.jpg


DD 1803, lite too much med länken, men annars jättefin! 7/10
rolex-day-date-referenz-1803.jpg


Seiko, "eh... ...ja... Den ser väldigt... tjock ut..? (ser mycket frågande ut) 2/10 jag nickar

Seiko.jpg


Tudor BB. hmm, nja, jo den var fin! Fin färg 6/10 (ändrat efter att ha sett flingan)
tudor BB.jpg



Tudor Flinga: Finare än den andra, ser ut att vara riktigt vintage! 7/10

Snowflake.jpg



Mycket "fint" märker jag nu hehe!
 

Mattias79

Cartier
Min sambo har smittats kraftigt av mitt klockintresse men höjer ändå på ögonbrynen när jag pratar bebisspråk med min DSSD. Hon torskade totalt på först Omegas Seamaster Electric blue (heter den så?) och sedan på Rolex DJ.
 

Kairo

Panerai
Konstig fråga... det spelar väl ingen roll om man är "utomstående" eller inte. En Patek måste t ex inte vara estetiskt tilltalande. Den kan ha det bästa urverket på planeten, men fortfarande vara skitful. Att sedan döma ut en person för att denne inte tycker om Pateken, urverket till trots (just för att det är en Patek), är sjukt.
Klockors utseende och människors tankar kring dem är en ytterst subjektiv fråga. Att diskutera andras åsikter om ens klockor känns bara som dålig självkänsla.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Konstig fråga... det spelar väl ingen roll om man är "utomstående" eller inte. En Patek måste t ex inte vara estetiskt tilltalande. Den kan ha det bästa urverket på planeten, men fortfarande vara skitful. Att sedan döma ut en person för att denne inte tycker om Pateken, urverket till trots (just för att det är en Patek), är sjukt.
Klockors utseende och människors tankar kring dem är en ytterst subjektiv fråga. Att diskutera andras åsikter om ens klockor känns bara som dålig självkänsla.
Tror du missat poängen här. Tråden verkade åtminstone i mina ögon som en rolig frågeställning; ser närstående på den rangordning man själv gör, på samma sätt? Det är väl enbart en oförarglig komparativ studie som knappast har något med självkänsla att göra. Me think :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tror du missat poängen här. Tråden verkade åtminstone i mina ögon som en rolig frågeställning; ser närstående på den rangordning man själv gör, på samma sätt? Det är väl enbart en oförarglig komparativ studie som knappast har något med självkänsla att göra. Me think :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

+1

/Trådskaparen
 

Wettex

Cartier
Kul fråga! Frågade damen häromkvällen vad hon tyckte om denna..
PPblue1.jpg


Har själv inte riktigt bestämt mig om jag tycker PP Nautilus är en trist gubbklocka eller om det är en tidslös klassiker.

Fick till svar att den var riktigt ful och hon undrade om det inte var en sådan jag suttit och skruvat i tidigare på kvällen...
Haha... hon syftade på donatorklockan jag stulit 6309A-verket ifrån. Lite kul tyckte jag i alla fall :)
IMG_1421.JPG
 

Niclas

Omega
Nautilus är kungen tillsammans med Vacheron Constantin Overseas i min bok.

Frågar jag frugan så gäller det att ha så rörig urtavla som möjligt, gärna Brattekronograf med en massa skalor och grejor och i stål.
Arbetskamraterna kan inte förstå hur man kan lägga pengar på en klocka, men kan samtidigt betala 20.000 per fälg till bilen utan att blinka...
 

Mangusta

Cartier
Min erfarenhet av människor som inte är intresserade av klockor är att det dom tycker är snyggt designmässigt inte hör ihop med hur dyr klockan är eller hur bra kvalitet den har. Konstigt det där. :D
 
Topp