• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tycks om min nya AP Quartz?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
D

Deleted member 28827

Guest
Tjena! Undrar bara vad ni tycker om min nya AP?

Bilagor

• 85E00FD2-568F-4D16-B904-075A9BC1E22E.jpeg
    85E00FD2-568F-4D16-B904-075A9BC1E22E.jpeg
    44.3 KB · Visningar: 5
  • 8C1FFC2F-1B1F-42C2-85BC-51BD8FF19EEE.jpeg
    8C1FFC2F-1B1F-42C2-85BC-51BD8FF19EEE.jpeg
    47.1 KB · Visningar: 5
Är inte tavlan för modernt för en blå kvartsare?
Har på mig att moderna blåa kvartsare fanns bara i lady modeller med diamantbezel.

Kan nada om AP’s quartz men kombon av ny användare med kvinnligt användarnamn, en önskan att nördar ska syna en ny, oavplastad klocka i sömmarna och en obefintlig introduktion till vem, var & varför triggar en del inom mig.

Det är möjligt att jag är cynisk men det första jag tänker på är att någon vill se om den ”flyger under radarn” för en eventuell köpare alternativt hoppas på PM om en snabb affär.
Hoppas innerligt att jag har fel dock.

Kan nada om AP’s quartz men kombon av ny användare med kvinnligt användarnamn, en önskan att nördar ska syna en ny, oavplastad klocka i sömmarna och en obefintlig introduktion till vem, var & varför triggar en del inom mig.

Det är möjligt att jag är cynisk men det första jag tänker på är att någon vill se om den ”flyger under radarn” för en eventuell köpare alternativt hoppas på PM om en snabb affär.
Också att det är två kassa bilder varav en oförklarligt (om det varit legit) är på spännet. Gissningsvis för att se om det kan passera som något äkta.

Jag tycker att den ser ut att ha för smala fält med lume på visarna o tycker även att index ser lite skumma ut. Dock är jag så långt från AP expert man kan komma...

Du har nog rätt.
Karaktären av tråden har något trolligt över sig.
Vet inget om AP annat än de grå i den versionen finns väl(?) Eller fanns. De små grå:blackalien:

Kanske skulle 2020 kunna bli året då bank-id eller liknande införs på KS? Möjligen att även begränsningen som finns för att få tillgång till köp/sälj borde appliceras på att skapa nya trådar? Man reggar sig, läser, lär och deltar, men kan kan inte skapa en ny tråd det första man gör som medlem. 9 av 10 startade trådar hittar man ju svaret på om man bara bläddrar lite. Inte just denna då ;)

Föga troligt att den är äkta. Sett liknande bilder tidigare från en säljare på Blocket som det visslade fake om. Känns mer som att någon vill se om den kan tas för en äkta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp