• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad var det nu i den där Sinn-asken från igår ...?

laketwig

Patek
2-Faktor
Ni som råkade titta in på min tråd från igår om min frus nya klocka, dvs den här:

https://klocksnack.se/threads/fjärde-gången-gillt-till-min-fru.19823/

noterade kanske att jag fick frågan om vad jag skulle köpa åt mig själv. Ni fick ju den här som teaser:

Sinn-box.jpg


Nu kan jag avslöja innehållet. Det här:

Sinn-box - öppen.jpg


Yessss! En originallänk till min Sinn 104. När klockan började säljas fanns den bara på läder, ett klart bra sådant, men jag ville ju ha länken. Tänkte vänta tills nästa batch kom, då med länk som alternativ, men så dök det ju upp en nästan helt ny 104'a på läder på K&S. Kunde inte motstå som ni vet.

Hur som helst, efter lite mail fram och tillbaks med Sinn och Erikson Urhandel (tack Richard!) så landade rätt länk hos mig igår. Lite pilligt att få på den, men nu sitter den där med längden korrekt justerad:

Sinn på länk - ovan.jpg

Sinn på länk - sida.jpg

Sinn på länk - lås.jpg

Sinn på länk - öppen.jpg


Klockan får en helt annan karaktär med länken, som är mycket bekväm och har ett lås som knappt bygger något på höjden. Är ju lite bortskämd med mina IWC-länkar, men den här är inte långt efter för en betydligt trevligare summa. :cigar:

Avslutar med en läderbild som jämförelse. Tack för titten!

Sinn-fredag 2014-02-14.jpg
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Annorlunda, men riktigt snygg länk som passar klockan som handen i handsken. Klockan är ju som du redan vet, i princip hur snygg som helst!:) Grattis!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag tycker att klockan är som bäst på lädret, men länken ser ut att vara av riktigt god kvalitet, särskilt om man jämför med den äldre versionen. Ger för övrigt klockan påtagligt mer modern karaktär, vilket nu ger dig två olika framtoningar! Bra tänkt!

A
 

demondave

Rolex
Jag tycker att klockan är som bäst på lädret, men länken ser ut att vara av riktigt god kvalitet, särskilt om man jämför med den äldre versionen. Ger för övrigt klockan påtagligt mer modern karaktär, vilket nu ger dig två olika framtoningar! Bra tänkt!


Om du menar den grövre länken, som jag av en händelse råkar ha på UX:n, så verkar den finnas kvar i sortimentet, på vissa modeller dessutom med polerade mellanbitar i länken. Den är grym som beaterlänk, man får känslan av att den håller för vad som helst.
Den fina länken, som i tråden här, är riktigt snygg! Hajpa inte upp den där nu, jag vill känna mig lite halvunik nästa gång jag köper Sinn. För det blir definitivt en klocka som funkar bra på finlänken då :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Om du menar den grövre länken, som jag av en händelse råkar ha på UX:n, så verkar den finnas kvar i sortimentet, på vissa modeller dessutom med polerade mellanbitar i länken. Den är grym som beaterlänk, man får känslan av att den håller för vad som helst.
Den fina länken, som i tråden här, är riktigt snygg! Hajpa inte upp den där nu, jag vill känna mig lite halvunik nästa gång jag köper Sinn. För det blir definitivt en klocka som funkar bra på finlänken då :)
Ja, båda länkarna finns kvar. Den äldre fanns också på Omega, som en variant (vet inte vem som var först). Samt på de Bell&Ross som egentligen var Sinn-klockor. Det är en väsentligt mer "toolig" länk, med sina fördelar.
A
 
Topp