• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad var det som fick er intresserade av klockor?

Har mer eller mindre haft intresse för klockor sedan jag fick min första klocka 1974 då jag började skolan!
Är lite nyfiken på de som nämner status som anledning till att man blev intresserad av klockor. På vilket sätt klättrar man i status på grund av ens klockval? Samt hur märker folk i er omgivning att ni har en statushöjande klocka och vad får ni för fördelar av detta?
Är inte dryg på något vis, bara genuint nyfiken!

En klocksnackare, men även att jag föredrar kvalitet före kvantitet. Jag köper hellre ett kvalitetsur än flera klockor som enligt mig varken är ett hantverk eller kvalitet.

Det är det enda acceptabla smycket att bära som man enligt de allra flesta i samhället, även jag tycker så. På den vägen är det.

För min del var det James Bond från Goldeneye. Sedan landade jag mer in på omega och därifrån blev det en språngbräda till andra märken. Inte helt olikt andra kan jag tänka mig

Det var nog farsan som bidrog till klockintresset en gång i tiden. Med ett par rejäla skor och en pålitlig klocka så var man beredd inför det mesta i livet. ;)

Önskar att jag också hade en bra historia men..
Jag köpte en fejk breitling på någon charter för några år sedan. Vet inte varför jag köpte den egentligen, hade aldirg burit klocka innan. Kände inte till breitling på den tiden ens. Men jag gillade att ha något på armen så jag köpte en smp och på den vägen är det.

Tillbaka
Topp