• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad vill ni veta av archieluxury?

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Tror jag inte, men han "recenserade" ju en. Frågan är hur många klockor han verkligen ägt och hur många som han bara snackar om utan att ha någon egentlig koll.

Aha, då är jag med. Tittar man hans video från Thailand, den med guldsub:en, då vill man bara koppla ett grepp med norrländska rörtången och klämma av honom huvudet.
 

TicTack

Cartier
Var med på att om du ringer/skypar med Archie så kan du bli inspelad och publicerad. Be också honom att inte använda ditt fullständiga namn, kanske bara förnamn eller smeknamn?


NYa FRÅGor TILL ARCHIE:
* Borde han inte blanda in lite "best of videos" i sitt videoflöde i hans huvudkanal (förutom att ha den best of kanal han har men som inte så många tittar på?)?
* Varför är INTE trenden/samlandet av mekaniska klockor bara en smart marknadsföringsgrej som smarta schweizare mindfuckat stora delar av världens rika befolkning med?
* Varför säljer han inte av sina lyxsaker, och skaffar sig t.ex. en b.sc. i software engineering, han är ju inte "så gammal". Skulle han inte bli lyckligare i längden då?
* varför tog han inte över sin pappas bokföringsfirma
* nu när han är singel, be honom berätta mer om den där vackra rödhåriga tjejen som han sade nej till för någon gymnaise-bal eller liknande? Få igång honom om henne, jag har aldrig sett honom så lyrisk.
* när jag ovan frågade om han har syskon, ..., det är ju ett finkänsligt sätt att lägga upp ... "So, you usually say you won't live forever, but that also goes for your father. So, in the spirit of straight talking ArchieLuxury, are you, perhaps somewhere in the back of your mind, planning on landing a rather large inheritance in the future?"
* går det över huvud taget tjäna pengar på youtube-videos? Jason Calacanis säger "nej".
http://blog.launch.co/blog/i-aint-gonna-work-on-youtubes-farm-no-more.html
http://www.hollywoodreporter.com/news/insidecoms-jason-calacanis-why-he-562700



Med dessa insiktsfulla frågor hoppas jag radera alla misstankar om att jag kan ha ett eget liv. Jag har nu sett runt hälften av ArchieLuxury:s 3800 videos, dock hoppar jag över "Thaiskräpet", Spritprovning andra sämre videos. Däremot är många andra av hans icke-klockrelaterade videos sevärda också.


Jag har sett videos från tiden då han var seriös. Tror inte att de generade några views..

Jo, kolla på hans videos sorterade på mest sedda, seriösa toppar
http://www.youtube.com/user/ARCHIELUXURY/videos?flow=grid&view=0&sort=p
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Ja ni, när vi skypade här om dagen så var han så jävla på men nu är han lite svår flörtad, hoppas jag kan lösa det!
Pic it or it didn't happen
Skärmavbild 2014-11-25 kl. 20.12.20.png
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Träffade archie igår! Men från och med igår så ser min bostad ut såhär
image.jpg


Ska nämligen bila ner hela östkusten på två veckor så det blir en ny tråd runt jul :)

Vill ni ha det på engelska eller ska jag översätta allt på svenska?

Bonusbild

image.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Bra fråga! Det var tänkt att publicera detta redan vid jul men jag reste längre än vad jag trodde och flyttade in i en lägenhet för två veckor sedan i Sydney. Jag fick internet hem idag så ska försöka publicera allt asap.
Hoppas alla har överseende med detta utdragna inlägg.
IMG_0125.JPG

Bonusbild från ballen
Ballen? :)
 
Topp