• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

David

Bödeln
Den som vill byta många delar för att tjäna mycket pengar. :D

Men så tillfredsställande.

141205-1675-04.jpg
 

Gazmend

Breitling
Hej ! Någon som vet vad en ( City automatic 25 jewels incabloc) har för värde hittar inte så mycket på nätet ? Tacksam för svar
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    88.5 KB · Visningar: 109

gorosen

Omega
Vad kan man räkna att få ge som lägst för en begagnad Tudor BB på länk? Hur mycket extra betalar man om alla tillbehör medföljer?
 

Nexus

Panerai
En JLC Revers Grande i bruksskick? Det finns väl som vanligt trettioelva miljarder referenser där, men det borde väl gå att hitta någon sorts röd tråd där?
 

poormans

Rolex
Tjena

Jag har spanat lite på en Breitling Chronomat.

Vad uppskattar ni är rimligt att betala för en
Breitling Chronomat, ref 81.950 / B13047, pilotlänk

Bär såklart spår av användning och behöver en service.
81950.jpg


de 10k plus provision den ligger ute på nu är för högt enligt mig med tanke på ålder och service behov

jag sålde denna förra året för 17,5k uttagen 2002 och den var nyligen servad av breitling AD i UK om jag minns rätt
 

Cosmo798

Breitling
Jag går i tankarna av att inhandla inkörsports klockornas inkörsport;
Omega Seamaster 300 M Svart Co-Axial(212.30.41.20.01.003).

21230412001003-20.png

Är egentligen inte jätte förtjust i att köpa saker begagnat (men kanske bäst om man inom nått år vill flippa och inte förlora så mkt pengar) så undrar vad som är ett rimligt pris för:
1. En lätt begagnad 2013-2014 (med alla tillbehör som ingår vid nyköp)
2. Ny hos AD (listpris 31.500), vad kan man förvänta sig för pris?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag går i tankarna av att inhandla inkörsports klockornas inkörsport;
Omega Seamaster 300 M Svart Co-Axial(212.30.41.20.01.003).


Är egentligen inte jätte förtjust i att köpa saker begagnat (men kanske bäst om man inom nått år vill flippa och inte förlora så mkt pengar) så undrar vad som är ett rimligt pris för:
1. En lätt begagnad 2013-2014 (med alla tillbehör som ingår vid nyköp)
2. Ny hos AD (listpris 31.500), vad kan man förvänta sig för pris?


Ligger ute en med keramiska vridningen på köp&sälj, ta en titt på den. Betydligt mycket snyggare och lite ovanligare. Tror priset var 20k. Har sett såna gå för typ 17-18k, dock inte lika nya. För att det ändå aldrig blir som man tänkt sig så, har du kollat in Planet Ocean? Den får du för runt 25-26k i fint skick här på klocksnack. :)
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Rimligt pris för en Sub 14060, two-line (alltså utan COSC), nyare än 1998 (således utan tritium), med box plus papper?

Rimligt pris för samma klocka, fast utan box och papper?
 

Cosmo798

Breitling
Ligger ute en med keramiska vridningen på köp&sälj, ta en titt på den. Betydligt mycket snyggare och lite ovanligare. Tror priset var 20k. Har sett såna gå för typ 17-18k, dock inte lika nya. För att det ändå aldrig blir som man tänkt sig så, har du kollat in Planet Ocean? Den får du för runt 25-26k i fint skick här på klocksnack. :)

Aaa såg den annonsen, dock fel färg (blå..). :(

Japp har kollat in den, riktigt schysst klocka men tyvärr inget som faller mig i smaken rent personligt.
 
Topp