• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gottfrid

Omega
Svår fråga men vad är en 16660 Mk med matt tavla värd (enbart klocka), fundera på att sälja min men hitta ringa redpriser alls vare sig på Chrono24 eller andra ställen.
Tacksam för tips
 
Den där är betydligt tidigare än 2011. Lugghål och tritiumtavla. Antagligen servicevisare då de ej matchar. Samt dyr.
Svar från luxurywatches;

Ok, du skrev 5513, därav jag undrade.

14060 är från 2011 och i mkt fint skick.
Inget är utbytt!

Genom gången för 2 månader sedan utan åtgärd.
cleardot.gif



Med vänlig hälsning/Best regardsRoger
 

Peter-Parker

Breitling
Hej på er,

Har en undran vad man kan tänkas få för en Omega Seamaster 300m (ref 2254.50.00). Beskrivning som följer:

9 år gammal och har suttit på i princip dygnet runt :) . Självklart finns det således några "jack" och diverse repor. Köptes i USA och kvitto finns och lådan med alla kort samt några länkningar. Det som saknas är själva certifikatet (såklart). Försvann efter jag hade servat den på Jarl Sandin i Göteborg. Tänkte givetvis lämna in den på servicen för 5100:- på Nymans innan försäljning så att allt är polerat och genomgånget. Ska nämligen köpa ny klocka och funderar då på att sälja den jag har nu i så fall. Tacksam för svar från er som kan! Dessvärre är det jättesvårt att få till ett vettigt kort på "jacken" så kan ej visa hur den ser ut.

Ha det fint
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hej på er,
Har en undran vad man kan tänkas få för en Omega Seamaster 300m (ref 2254.50.00). Beskrivning som följer:
9 år gammal och har suttit på i princip dygnet runt :) . Självklart finns det således några "jack" och diverse repor. Köptes i USA och kvitto finns och lådan med alla kort samt några länkningar. Det som saknas är själva certifikatet (såklart). Försvann efter jag hade servat den på Jarl Sandin i Göteborg. Tänkte givetvis lämna in den på servicen för 5100:- på Nymans innan försäljning så att allt är polerat och genomgånget. Ska nämligen köpa ny klocka och funderar då på att sälja den jag har nu i så fall. Tacksam för svar från er som kan! Dessvärre är det jättesvårt att få till ett vettigt kort på "jacken" så kan ej visa hur den ser ut.
Ha det fint
En oservad går kanske för 12-14k. En servad lär gå för 16-20k. Full-set, med cert osv alltså. Någon tusenlapp av om det saknas tillbehör.
 

Peter-Parker

Breitling
Tack för svaren!

Jaså dom går för såpass mycket ändå. Då får jag nog allvarligt överväga att sälja den efter servicen. Bifogar en bild på hur den ser ut i alla fall så ni kan se att det är rätt modell.
image.jpg
 
Skulle tro att det är rätt svårt att få det beloppet?, men de är ju inte jättevanliga på marknaden så visst, man kan ju försöka :)
Möjligt, mest kikat på chrono24 osv då jag varit intresserad av att skaffa en men de ligger så pass högt att det inte varit intressant. Jag är ju definitivt ingen expert så jag överlåter gärna bedömningen med varm hand till någon annan och om fallet skulle vara så att de faktiskt går billigare blir ingen gladare än jag :)
 

Peter-Parker

Breitling
...och ingen ledsnare än jag ;). Skämt åsido. Dom som går för ca 20k måste ju vara i väldigt gott skick. Som sagt så har min en del jack och skrap. Ska utvärdera och kanske kommer det en säljes-annons inom en snar framtid.
 

POT

Friends of KS
Jag köpte en 2254.50 sent i våras av en svensk säljare för ca 19 k, nyservad. På Chrono24 har dom väl legat runt 19-24 senaste månaderna.
 

frere

Audemars
2-Faktor
...och ingen ledsnare än jag ;). Skämt åsido. Dom som går för ca 20k måste ju vara i väldigt gott skick. Som sagt så har min en del jack och skrap. Ska utvärdera och kanske kommer det en säljes-annons inom en snar framtid.
Jag tror absolut att 20-24 är rimligt för en servad, särskilt från handlare. Vad de går för på forumet är svårare att bilda sig en uppfattning om - min bild är att det här är en eftertraktad modell som ofta byter ägare utan annons. Bli inte förvånad om det dyker upp pm!

En del vill dock ha "jack och skrap" hellre än en polerad klocka och jag tror därför att du också kan sälja den oservad (det är säkert inte orimligt med ett pris uppemot 14-15, beroende på skicket) och låta köparen serva med eller utan polering efter egen smak. Det ser ut att finnas märken på ringen och de är svåra att polera bort utan att tappa den distinkta formen.
 

POT

Friends of KS
Tack Pot!

Var skicket på den helt utan anmärkning då eller? Några jack eller liknande?

Opolerad. Klockan är från 2006 har jag för mig och är i bra skick efter service, självklart en del repor osv. Personligen vill jag inte köpa en polerad dykare, men smaken är som baken. Inte en dum idé att låta köpare själv polera om de vill som frere skrev.
 

Peter-Parker

Breitling
Tack för alla bra svar! Uppskattas verkligen. Blir nog till att sälja av den i så fall, kommer kanske en säljes annons inom snar framtid...

Ha en fortsatt fin dag.
 

Icaras

Rolex
Tack för alla bra svar! Uppskattas verkligen. Blir nog till att sälja av den i så fall, kommer kanske en säljes annons inom snar framtid...

Ha en fortsatt fin dag.
Vad jag sett på forumet så har oservade med daglig användning i 5-10år med alla tillbehör (box och papper) gått för omkring 12-13k. De som har varit i bra skick trots daglig användning har gått för en tusenlapp eller två extra. Nyservade i väldigt gott skick med alla tillbehör har däremot ofta gått för 17-19k :)

PM:a eller lägg ut bättre bilder här, tagna i dagsljus, i olika vinklar så kan vi göra en bättre uppskattning. De flesta här på forumet köper hellre en opolerad dykare såvida den inte är totalt sönderrepad ;). Synd att certet saknas!
 

Molgan

Cartier
Jag sålde en helt nyservad 2254.50 för 17k för ca 3 år sedan utan cert men i övrigt full-set.
Den hade idag sålt för 21k, med cert 23-24, i Sverige. Utomlands t.ex UK ligger dom än nån tusing upp.
Riktigt trevligt och eftertraktad modell som jag ser det, en av få moderna klassiker från Omega.

Utan service men ändå fungerade utan några jättestora tidsavvikelser hade jag inte sålt den för en krona mindre än 15k, hade siktat på 16.
 

poormans

Rolex
Svår fråga men vad är en 16660 Mk med matt tavla värd (enbart klocka), fundera på att sälja min men hitta ringa redpriser alls vare sig på Chrono24 eller andra ställen.
Tacksam för tips
vilken mk är det på tavla och boettlock ?? serie nr ? skick på boetten och länken?? matchande visare utan oxidation?? mkt som spelar in på en sådan klocka
 

Gottfrid

Omega
Är en mk 1 med serie nr 8298502, korrekt 93160 länk med claspcode H vilket stämmer med årtalet på tavlan 1983, väldigt fin tavla med matchande visare med viss
oxidation på visare, hyfsat opolerad med checkad gång, service kort mm. Korrekt fatfond bezel.
 

Bilagor

  • 16660.jpg
    16660.jpg
    134 KB · Visningar: 93
  • 1665.jpg
    1665.jpg
    123.8 KB · Visningar: 75
Topp