• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vafalls?!

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har varnat dig tidigare pippin!!!
image.jpg
image.jpg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Underbar tråd. För övrigt så håller jag med dig (och jag är livrädd för förändringar).
 

Erik1

Patek
2-Faktor
En old fashioned blir bäst om man beställer den i en bra bar ;) Alldeles för meckig för att jag skulle sno ihop en själv, en av få drinkar som faktiskt berättigar ett pris på >100kr och där man kan slänga in bra med dricks om bartendern kan sin skit.
 

meuller

Omega
Kör lite okonventionellt och testa lite olika spritsorter. Jag gillar min med lagrad rom. Fast vissa kommer säkert påpeka att det inte är en old fashion... hur som haver en god drink i alla fall.

1 stor jävla isbit
1 sockerbit dränkt i agoustura bitter
så mycket sprit man önskar
lite skal från någon citrusfrukt, helst aplesin

done!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hörni!! Jag ville enbart vara först att starta en tråd i denna nya forumdel. Old fashioned var det första som poppade upp i min skadade skalle.
Min tråd var först :) men enbart ett fåtal tips har jag fått:-/ Stort tack till er som delat med er av drink tipsen. Ni andra?! Dra till Vintage delen för i he....! ;-)
 

Jonaz

Rolex
Ta ett glas ur frysen.

Stänk några droppar angostura på en sockerbit.
Ner med biten i glaset och häll på nån cl med soda/mineralvatten. Rör socker och vatten tills det blir vätska av allt. Fyll glaset med riktigt kall is. Fyll på med sprit efter smak. Bourbon eller rye. Rör sprit och is. Länge. Vi vill att isen skall släppa ifrån sig lite vatten.
Skär en bit apelsinskal och vrid den över glaset. Oljorna ger ifrån sig en fantastisk doft.
Puritanerna vill ha ett maraschinobär i drinken.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ta ett glas ur frysen.

Stänk några droppar angostura på en sockerbit.
Ner med biten i glaset och häll på nån cl med soda/mineralvatten. Rör socker och vatten tills det blir vätska av allt. Fyll glaset med riktigt kall is. Fyll på med sprit efter smak. Bourbon eller rye. Rör sprit och is. Länge. Vi vill att isen skall släppa ifrån sig lite vatten.
Skär en bit apelsinskal och vrid den över glaset. Oljorna ger ifrån sig en fantastisk doft.
Puritanerna vill ha ett maraschinobär i drinken.
Exakt så jag gör!! Har testat med olika typer av socker, även strö... Fan! Nu blev jag sugen...

Fast jag skippar bäret! Nån jävla måtta får det va..
 
Topp