• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vafan skall inhandlas?

Slänger in ett skott från sidan och föreslår Hamilton Khaki, även om den inte riktigt tickar alla boxar.
Finns en mängd olika utföranden med militärstuk, dock övervägande mekaniskt urverk och datum, men trevlig modell som kanske kan va nåt ändå...

Jag har en 36mm som exempel:
5453854327_387de4f248_b.jpg
 
  • Like
Reactions: ssl

WBergdahl

Panerai
En civiliserad människa har ju självklart en gasolgrill som komplement vid de tillfällen man behöver ha något ordnat snabbt. Eller drar du fram briketterna när du ska grilla frukost?
Jag har aldrig bråttom, så briketter, tändkuber och skorstenen kommer fram på mornarna när jag ska ha frulle!
Gasol är för lata svennar som inte riktigt vet hur man grillar, men vill ändå kunna göra det, för att det är så gott, och inte riktigt vågar köra en kolgrill, för att man inte kan "få det till den temperatur" som man vill ha!

Dock bara nin åsikt
 

SSL

Audemars
Slänger in ett skott från sidan och föreslår Hamilton Khaki, även om den inte riktigt tickar alla boxar.
Finns en mängd olika utföranden med militärstuk, dock övervägande mekaniskt urverk och datum, men trevlig modell som kanske kan va nåt ändå...

Jag har en 36mm som exempel:
5453854327_387de4f248_b.jpg

Ball. Slående lik den Seikon som nämts här o som jag beställde. Vad e storyn bakom märket Hamilton? Är det amerikanskt?
 
Ball. Slående lik den Seikon som nämts här o som jag beställde. Vad e storyn bakom märket Hamilton? Är det amerikanskt?


Yep, amerikanska rötter sedan slutet på 1800-talet som jag fattat det, men tror att Swatch-gruppen har köpt varumärket nu. De har en del militärinspirerade klockor i sin katalog jag tycker är coola. Seikon kommer för övrigt säkert leverera enligt önskemål.
 
Topp