• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Val av 38mm klocka

Bästa alternativet

  • Omega

    Röster: 48 48.0%
  • Breitling

    Röster: 7 7.0%
  • Zenith

    Röster: 34 34.0%
  • Panerai

    Röster: 11 11.0%

  • Totala väljare
    100

Moonphase

Omega
2-Faktor
Efter att ha testat flertalet storlekar, allt från 44mm och ner till 36mm så har jag kommit fram till att 38mm passar mina gigantiska handleder bäst (16 cm). Nu har jag beslutsångest över vilken av dessa jag ska välja. Ska nog säga att klockan ska vara allsidig, sportig som dressad. Budget är från 30 - 60k. Föreslå gärna fler modeller om ni kommer på någon (ingen Rolex eftersom jag redan har en).

Omega AT
omega_22012382001001.jpg

Breitling Navitimer 1
Navitimer_1_Automatic_38_with_black_dial_and_black_alligator_leather_strap.jpg

Zenith El Primero (Bygger en del, ca 12,7 mm)
03.2150.400_69.C713_image_standard_4.jpg


Panerai Due Pam755
maxresdefault.jpg
 

Dalskåning

Cartier
99DEEFCF-27FF-4B8D-AEC9-83EC3EE6BAE4.jpeg
E4C36A55-A105-4068-8E83-E363CE73C9A3.jpeg
Jag älskar oxå 38 som sitter som en smäck på mina 17.5.

Breitling Chronomat kanske?


SOH kanske oxå går att hitta fortfarande
 

Admm

KS Explorers Club
Omega AT är riktigt trevlig, en klocka som är väldigt all around i mitt tycke.
Om din Rolex som du redan nu har råkar vara en Datejust skulle jag lätt gått för Panerai, så får du en bitig sportklocka!
Två klockor som kompletterar varandra väldigt bra i mitt tycke. :)
 

mglaum

Panerai
Panerai med 30m WR skulle jag ha svårt att motivera för mig själv. Av dom du nämner så tycker jag Zenith och Omega är trevligast. Annars eventuellt en IWC Mark XV på länk?
 

Dalskåning

Cartier
Jag förstår, då blir det svårt. Jag skulle inte fokusera så mycket på den blotta milimetern, det kan betyda så lite i känslan av storlek.
Sant

Min 38mm Transocean har större urtavla än min 41mm Colt och de bärs väldigt lika.

Men letar ofta efter 38mm nu då det verkligen känns som en sweetspot när det kommer till lite mer dressade ur utan fet bezel.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Den som kompletterar/varierar Rollen bäst är väl Zenithen, och den är ju överlägset snyggast och coolast också. De andra tre... not so much. Säkert inget större fel på dem om man ser till dina kriterier, men hyfsat tråkiga så klockorna står stilla :)
 
Topp