• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Val av klocka med mörk botten.

Garpet

Breitling
Hej
Är ny här på forumet. Äger en Longines Master collection 44mm samt en Maurice Lacroix Pontos Petite Secunde (42mm). Båda med ljusa bottnar men en är automat och den andra är med manuell uppvridning.
Nu söker jag en klocka med mörk botten men vet inte riktigt vilka som finns till buds runt en prislapp på max 25tSEK. Har tittat på några olika Omega som är ett klassiskt märke. Klockan behöver vara runt 40mm.
Några förslag för mig att söka efter eller kanske t.om någon som har en lämplig klocka till salu?

MVH
Peter
 

Husse

Patek
Hej
Är ny här på forumet. Äger en Longines Master collection 44mm samt en Maurice Lacroix Pontos Petite Secunde (42mm). Båda med ljusa bottnar men en är automat och den andra är med manuell uppvridning.
Nu söker jag en klocka med mörk botten men vet inte riktigt vilka som finns till buds runt en prislapp på max 25tSEK. Har tittat på några olika Omega som är ett klassiskt märke. Klockan behöver vara runt 40mm.
Några förslag för mig att söka efter eller kanske t.om någon som har en lämplig klocka till salu?

MVH
Peter
Ha, fel, kom åt citatknappen nu igen...
Det blir iaf bild på min 36mm Atlantic!
Ok, mer frågor vilka komplikationer vill du ha?
Datum, veckodag, kronograf osv?
image.jpg
 

Garpet

Breitling
Datum skulle jag vilja ha, märker att jag saknar det när jag bär ML klockan. Gärna automatic igen.
Sen om tavlan är svart, mörkbå eller mörkgrå spelar nog ingen roll.
 

Husse

Patek
Datum skulle jag vilja ha, märker att jag saknar det när jag bär ML klockan. Gärna automatic igen.
Sen om tavlan är svart, mörkbå eller mörkgrå spelar nog ingen roll.
Titta på Omega Seamaster 300.
Finns med GMT inom budget, beg förstås, men det är fina klockor!
Har du Chrono24?
Om inte, så ladda ner eller googla!
God fortsättning!
 
Topp