• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Valdyor Starlike, dizzy feeling!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nu har jag ropat in ännu ett UFO. En sjuttiotals (eller kan det vara sextiotal?) Valdyor Starlike damur.
image.jpeg


Hämtade den från Kaplans och pressentade min vackra hustru på hennes födelsedag idag. Den landade i god jord trots sin något udda skepnad! :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Klockan är handjagad och är i princip i nyskick med undantag för armbandet som har torkat ihop, måste bytas.
Visarna är en inre något trubbig triangel för timvisning och en yttre spetsigare minutvisare. Den har ingen sekundvisare utan denna är ersatt med en mönstrad genomskinlig plastskiva. "Urtavlan" under har också ett mönster och när skivan snurrar så blir det ett rörligt psykedeliskt kalejdoskopiskt mönster. Barnen är väldigt fascinerade! Kanten till glaset har någon kantig fasering invändigt för att det blinga lite extra.
Annars så vet jag inte så mycket om klockan, en kul udda sak. Lite förvånande med display back (plexi)! Klockan är 32mm (glaset 22) ca 11mm hög med 14mm bandbredd.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Och ett obligatoriskt handledsskott!
image.jpeg


//Rozzy :D
 
Senast ändrad:

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Coolt armbandsur. Just kalejdoskopmodellen är väl mest förknippad med Ernest Borel.
Kan du berätta lite mer om Valdyor och dess bakgrund?:)
 
Topp