• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Valet o kvalet..

Draper

Omega
Svår abstinens och beslutsångest. Vill inte än säga vilken dinka jag är oerhört sugen på men kan säga att det är Rolex och 36mm. Har egentligen inte råd så alternativet är att sälja min Gmt (som jag tidigare sagt är en keeper) eller bara köra på...

Så...ska jag sälja eller behålla?

Bestämmer jag mig så kan ett köp bli aktuellt idag så svar behövs asap!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Enda Rolex 36 mm man kan vara "oerhört sugen på" måste väl ändå vara en Day-date? Skulle behålla GMT till jag hade råd med en sådan i så fall!
 

max

Dancing Queen
Enda Rolex 36 mm man kan vara "oerhört sugen på" måste väl ändå vara en Day-date?
1016...

Draper Använder du gmtn ofta så behåll, känner du ofta att du har den på men skulle vilja ha något annat så byt.
För snabbt beslut så gör du såhär: singla slant!

Då du fått utfallet så kommer du att få en känsla i kroppen, antingen blir du glad eller lite besviken av utfallet, gå efter den känslan, inte själva utfallet av singlingen.
I värsta fall är ju gmtn inte så svår att få tag i så det är ju lätt att ångra sig.
 

JayJay

Rolex
Större ekonomiska beslut (vilket det rör sig om i o m att du "egentligen" inte har råd) bör inte tas på impuls. Dessutom förefaller det som att du egentligen inte vill offra GMT:n. Hur du än beslutar så är mitt råd att du i a f bör avvakta 4-5dagar innan du bestämmer dig. Har du lite (o)tur så är det du eventuellt ska köpa redan borta då och ödet har gjort valet åt dig. En sak man kan vara nästan säker på är att nya tillfällen att förvärva motsvarande klocka kommer dyka upp även framöver.

NO RUSH!
 

mace

Cartier
2-Faktor
Är det vintage explorer 1:an som ligger till salu här? I så fall; köp för tusan, KÖP!
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Precis! Har själv för 15 min sedan bjudit ut en tjej prommis och kaffe helt på måfå. Fick hennes nummer och få se om det blir nåt :)


Självklart skall du behålla din GMT, om nya dinkan inte är en deal of a life time dvs.

OT: Du fick hennes nummer och bjöd sedan ut henne på kaffe och prommis som hon gladeligen accepterade? Självklart kommer det bli något, kör så det ryker!
 
U

urinvånaren

Guest
Bättre att ångra något du gjort, än något du inte gjort! Kör på!!! :)
Jag har inte gjort mycket jag ångrat men samtidigt, gjort är gjort om man inte ångrar det förstås:confused:

OT: Josef däremot! hör nu Upp! kommer nog att ångra sig om han inte får något gjort......
 

Draper

Omega
Enda Rolex 36 mm man kan vara "oerhört sugen på" måste väl ändå vara en Day-date? Skulle behålla GMT till jag hade råd med en sådan i så fall!

Tyvärr är Day-Date inte ett alternativ men var på en fest nyligen där en kille hade en platina med lite bling. Bra tyngd. Återkommer med mer när jag verkligen slagit till och inte bara snackar.
 

Draper

Omega
Större ekonomiska beslut (vilket det rör sig om i o m att du "egentligen" inte har råd) bör inte tas på impuls. Dessutom förefaller det som att du egentligen inte vill offra GMT:n. Hur du än beslutar så är mitt råd att du i a f bör avvakta 4-5dagar innan du bestämmer dig. Har du lite (o)tur så är det du eventuellt ska köpa redan borta då och ödet har gjort valet åt dig. En sak man kan vara nästan säker på är att nya tillfällen att förvärva motsvarande klocka kommer dyka upp även framöver.

NO RUSH!

Mmmmm. Totalt köpt två Rolex ( en såld) och en omega, samtliga på impuls. :) Annars kommer jag inte till skott. Men förstår din tanke och den är bra!
 

Draper

Omega
Ganska samstämmiga svar men vad hade jag väntat mig... ;) ;) Blev inget idag (förutom ett spontanköp till pappa från blocket!) men snart kommer det hända. Mer info kommer.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mmmmm. Totalt köpt två Rolex ( en såld) och en omega, samtliga på impuls. :) Annars kommer jag inte till skott. Men förstår din tanke och den är bra!
Har man redan börjat fundera på en flip, så är det i regel redan kört :) Denke tror jag brukar påtala detta, vilket jag mer och mer börjar inse själv också...
 
Topp