• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vanliga mått mellan sprint och klocka vid bandhornen?

Då jag är lite dålig på klockans delar så har jag lite svårt att beskriva detta på ett enkelt sätt. Jag gör lite klockarmband som hobby och är nyfiken hur tjockt läder man kan använda vid infästningen vid bandhornen. Alltså vad som är vanligt mellanrum bakom "sprinten"

Jag förstår givetvis att detta kan variera men vanliga minsta mått på herrur, gissar att dressade ur ofta har lite mindre mellanrum.

Bifogar en enkel ritning för att förklara vad jag efterfrågar.

bandhorn.JPG

Normalt är typ mellan 1,5 och 2,5 mm skulle jag uppskatta. Finns nog flera undantag.

"Allt blir roligare med bilder"

Normalt är typ mellan 1,5 och 2,5 mm skulle jag uppskatta. Finns nog flera undantag.

"Allt blir roligare med bilder"

Då har jag nog relativt goda marginaler. Topplagret på mina band utgår från 1mm tjockt läder. Vissa tunnare band kommer framöver ha en liten förstärkning på 0.15mm. Men ja max kommer aldrig vara över 1.2mm

• Like
Reactions: NRE
Tillbaka
Topp