• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var är alla Snowflakes?

Oddset

Cartier
Tjena, har hållit på med den här "hobbyn" i tio år kan inte komma ihåg att det någonsin varit så lite Snowflakes till försäljning på forum och hos handlare. Var är alla flingor?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tjena, har hållit på med den här "hobbyn" i tio år kan inte komma ihåg att det någonsin varit så lite Snowflakes till försäljning på forum och hos handlare. Var är alla flingor?

Det är nog som Micke säger samt att mycket handel sker i det dolda. Alla flingägare har en lista på spekulanter som anmält intresse ;)

Här är min flinga iaf, ej till salu dock!

image.jpeg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Vore kul att hitta någon insert att byta på min svarta flinga
Frågan är bara viken nyans/blekning som blir roligast
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jacek har en fin. Även om den är tokigt dyr så är det nog bra pengar på banken. Klart finare än de flesta andra där ute. Nodate är ett måste om man vill ha en seriös flinga. :)

http://www.hqmilton.com/watches/1981-tudor-submariner-94010-snowflake

image.jpeg

Den är fin, men är lite osäker på den. Serienr pekar på 84-85 vilket är på tok för sent för en flinga. Kan det vara en "vanlig" 94010 som fått en flinga tavla + visare. Eller så är det den sista flingan någonsin tilverkad.....
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den är fin, men är lite osäker på den. Serienr pekar på 84-85 vilket är på tok för sent för en flinga. Kan det vara en "vanlig" 94010 som fått en flinga tavla + visare. Eller så är det den sista flingan någonsin tilverkad.....
Du har bättre koll än mig på serienuffror kring dessa. Hade i ärlighetens namn inte ens kollat och vet inte heller när de nollställde andra gången. Good eye! :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Du har bättre koll än mig på serienuffror kring dessa. Hade i ärlighetens namn inte ens kollat och vet inte heller när de nollställde andra gången. Good eye! :)

Det är bara en teori jag hade, kollade med Ross P och han tyckte att den kunde hålla......eller inte....who knows....
 
Topp