• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var är du och din klocka just nu? Klocksnacks eviga resereportage

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Nice. Där brände jag igenom med Vespan häromdagen. .
Där ser man. Själv ränner jag mest runt på 4-hjulingen ;)
image.jpeg
 

Malmoo

Omega
Novalja, Kroatien. Blåser ca 20 m/s. Tur att det är 130 semsterkilon som håller mig kvar på terassen när jag försöker få till en bild till KS. (Telefonen åkte i golvet men höll sig kvar på terassen)

Halva dagen har gått åt till att underhålla fyra barn inomhus.

Tur det finns wi-fi och klockforum.
image.jpeg
image.jpeg
 

Perz

Omega
Hänger i en lägenhet i ett mulet Berlin, i väntan på att polarna ska vakna från siestan så vi kan korka upp :angel: 20160715_191113.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Började min förmiddag vid Rolex ena fabrik, vid Plan les ouates i Geneve. Huset är fem våningar över marken och sex våningar under, byggt 2006. Här har Rolex sitt inhouse gjuteri. Allt stål och guld framställs/mixtras med i källarn här. Det var härligt att känna dofterna från ventilationssystemet. Säkerhetssystemen såg riktigt extrema ut (såklart) Grindar på grindar, kortläsare och tullar. På sina ställen såg man in i huset, vilket såklart var spännande, dock mest i diverse laboratorium men även lite arbetsstationer där personal satt och mekade med lite klockor. Sist men inte minst så poleras alla boetter här innan de åker vidare.

Synd men såklart spännande att man aldrig kommer sätta sina fötter innanför grindarna.
image.jpeg

image.jpeg


Bredvid Rolex byggnader låg en Patek fabrik(?)/byggnad, gick dock inte komma nära pga byggarbetsplats runt hela byggnaden. Några hus bort hade även VacheronC ett stort bygge.
image.jpeg

Senare framåt lunch strosade jag runt i Geneve. Har vart här förut ett par gånger men faktiskt inte sen klockintresset artade sig. Gick inte in i så mycket butiker, men har verkligen vart vid vartenda jävla klockmärkes skyltfönster inom loppet av bara en timme eller två. Alla har stora, flådigt tjusiga butiker. Slänger in lite skyltfönsterbilder nedanför. Mycket bilder har dock lyckats försvinna då min mobil är för full och inte gillar 38graders värme. Vilket är synd fö Pateks skyltfönster var mycket läckra.

Gillar man klockor och fräsiga diamantsmycken, fina klädmärken och bra hotell så måste man besöka Geneve.
image.png

image.png

image.png
image.png
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    113.7 KB · Visningar: 20
Topp