• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var är egentligen grejen med Rolex-väntetider i Sverige, jämfört med utlandet?

Buffi

Silver
I Sverige tycker jag att man aldrig ser en stål-Rolex med vridning (Sub, GMT) i skyltfönster, då de försvinner direkt och har lång väntelista (flera månader på no-date sub, upp emot ett år på BLNR?).

Om man däremot åker... typ vart som hellst annars, så ser man dessa modeller friskt skyltade och tillgängliga att gå in och köpa i butik.

Här senast en bild ifrån Tokyo jag tog förra veckan.
lh9Vnlm.jpg

No-date sub, Hulk, BLNR, svart GMT, till och med ceramic Daytona direkt tillgängliga att köpa utan att behöva köa. Sett samma fenomen in Nederländerna och Kina.

Vad är då grejen med att tilldelningen i Sverige verkar så pass... risig? Hatar Rolex skandinavien eller what's up?

Ser ut som en gråhandlare du tagit bilden av. Daytona kostar ca 155k på bilden, ligger på 110k hos AD.

Dessa modeller finns hos gråhandlare i Sverige med.

102k sek för en Hulk.
HAHA!
Inte konstigt att de har de i lager när det inte ens går att sälja för sådana priser!

Som sagt, Det där är gråhandlare, inte AD.
Hulk kostar 80500sek hos AD i Sverige. Din kära förhandlare kostar 20k mer.

Ser ut som en gråhandlare du tagit bilden av. Daytona kostar ca 155k på bilden, ligger på 110k hos AD.
Dessa modeller finns hos gråhandlare i Sverige med.

Bilden är tagen på en BIC Camera som jag trodde var AD, men verkar som du har rätt och att de inte är de. Oväntat för mig, då de verkar vara bland de större butikerna där för lyxklockor.

Tillbaka
Topp