• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var bäst göra affär i Stockholm?

kbw

Basic
2-Faktor
Hej,

ska snart till Stockholm, väl där ska jag sälja en klocka och förhoppningsvis köpa en annan. Ni som är bekanta med staden, var gör man lämpligen affär där?

Såg att i stort sett alla bankkontor (Swedbank) stänger kl.15. Kan man göra upp affär inne hos Rob E/Nymans ur?

Tips och tankar mottages tacksamt.

McDonald's som tidigare nämnt är bra, mycket folk och övervakningskameror. Dessutom ganska bra ljus för att granska klockan.
Jag köpte min explorer i en lugn hotellobby, jävligt goa fåtöljer, bra ljus, kan beställa en kaffe etc

Hjälpt en polare köpa Breitling på Statiol. Funkade helt okej då dom har lite sittplatser vid fönstrena, dock mycket folk som springer ut och in vilket kan upplevas som stressigt.

Jag har läst någonstans här på KS att urmakare inte uppskattar att folk gör begagnataffärer i butiken (vilket känns rimligt). Jag har köpt en klocka F2F genom KS och det gjordes på ett fik, det var trevligt!

Ni som säger att man ska sälja i miljö med mycket folk för säkerhetens skull, borde det inte vara tvärtom? Väldigt enkelt för en tjuv att bara ta klockan och försvinna i massan. Lugnt ställe med vakter och övervakningskamera typ hotellobby borde väl vara säkrare.

Nu framgår det inte om köparen & säljaren har referenstrådar här på KS, har dem det och du är osäker kan du ju kolla vilka som har lämnat referenser och se vad dem har för referenser. Jag har gjort affär på fik mittemot Rob, grand escalier i sturegallerian, tv4 husets lobby etc.

Gör inte upp någon affär inne hos en urmakare/klockhandlare, de kommer verkligen inte att uppskatta det och ni kommer vänligen men bestämt bli ombädda att lämna. Har vart uppe på forumet tidigare och är även urhandlare som här svart tydligt och direkt är på KS att de inte vill uppehålla butiken för folks privata affärer.
Men fiket utanför Rob E som någon sa är praktiskt om köpare vill in och göra en äkthetskontroll (hör av er först bara så de har tid och vad de tar för det)
Men annars valfritt fik, hotellobby eller liknade där det är en del folk i rörelse men inte för många eller för stökigt (inte på krogen med andra ord) NK som någon skrev är jättebra för där finns kameror och varför inte prova deras champange bar ovanför NK ur, lite lugnare och avskillt men ändå mycket folk utanför samt kameror och oftast väktare i närheten.

Nu framgår det inte om köparen & säljaren har referenstrådar här på KS, har dem det och du är osäker kan du ju kolla vilka som har lämnat referenser och se vad dem har för referenser. Jag har gjort affär på fik mittemot Rob, grand escalier i sturegallerian, tv4 husets lobby etc.

Sergel bio också om du kommer ihåg där var det dock väldig stressigt :)

Annars gillar jag lugnare caféer lr restauranger och fungerat utmärkt hittills!

Jag har gjort upp några affärer hos Rob. Vi fick inte Swisha inne i butiken men annars inget problem. Nu utfärdades iofs äkthetsbevis samtidigt vilket kanske förklarar att det var ok. Annars kan ett bankkontor vara bra. Själv jobbar jag på en bank och gör ibland upp i ett konferensrum där då det finns just kameror och vakter nära till hands. Ska väl tillägga at jag också gjort upp på cafe och det funkade fint. Om personen har goda ref på KS kan jag göra upp hemma eller vart som ;)

Ett lugnt och trevligt fik där man får sitta relativt ostört föredrar jag. Mängder med människor ser jag som en säkerhetsrisk och hur kameror ska rädda mig förstår jag inte riktigt... Jag har gjort affärer i bankvalv (vid bankfacken), på bibliotek, hemma, i bilar, på fik etc och det har alltid gått hur bra som helst.

Överlägset bästa stället är Framgigarr på Kungsgatan. Ägaren är klockintresserad, och man kan även testa sköna cigarer och den underbara inrökta jycken står för säkerheten.... (Nåja, han har en tveksam arbetsmoral och är en klart mutbar säkerhetsvakt).
Enda nackdelen är att det tar extra tid att herfa goda cigarrer , snacka klockor, resor och så bör man för formens skull även köpa på sig några goda pinnar till humidoren.
Can recommend!
Ping @BOTL som säkert kan intyga sanningshalten i ovanstående.

Överlägset bästa stället är Framgigarr på Kungsgatan. Ägaren är klockintresserad, och man kan även testa sköna cigarer och den underbara inrökta jycken står för säkerheten.... (Nåja, han har en tveksam arbetsmoral och är en klart mutbar säkerhetsvakt).
Enda nackdelen är att det tar extra tid att herfa goda cigarrer , snacka klockor, resor och så bör man för formens skull även köpa på sig några goda pinnar till humidoren.
Can recommend!
Ping @BOTL som säkert kan intyga sanningshalten i ovanstående.

Roger är riktigt bra, och det ligger både diskret och ostört. Anser att det är hög gentlemannanivå att göra affär över en cigarr och en skvätt sprit (fråga lite försiktigt så kanske det finns :D )
Vovven är snäll men man ska inte testa lyckan....och Roger är gammal elitidrottare så säkert och bra :D

Roger är riktigt bra, och det ligger både diskret och ostört. Anser att det är hög gentlemannanivå att göra affär över en cigarr och en skvätt sprit (fråga lite försiktigt så kanske det finns :D )
Vovven är snäll men man ska inte testa lyckan....och Roger är gammal elitidrottare så säkert och bra :D
50 kr som engångsavgift för att hänga och röka i loungen är oslagbart enligt mig!

Lill Jansskogen är bra. ;) Om man inte törs det så funkar caféer alldeles utmärkt. Alltid trevligt att prata över en kaffe.

Tillbaka
Topp