• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var beställer jag en Sumo?

Tuff

Panerai
2-Faktor
Nu har jag tröttnat på att jaga begagnade Seiko Sumos. Verkar bara finnas svarta och jag jagar en blå.

Var beställer jag lättast?
Tradera?
www.watchhubs.com?
www.seiyajapan.com?
www.creationwatches.com?

Erfarenheter?

Vill såklart försöka slippa moms och tull men de är kanske inte något jag räknar med.
Jag har också möjlighet att beställa till amerikans address om det skulle vara någon hjälp?

Behöver verkligen ge mig själv en lite tidig julklapp...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tuff skrev:
Nu har jag tröttnat på att jaga begagnade Seiko Sumos. Verkar bara finnas svarta och jag jagar en blå.

Var beställer jag lättast?
Tradera?
http://www.watchhubs.com?
http://www.seiyajapan.com?
http://www.creationwatches.com?

Erfarenheter?

Vill såklart försöka slippa moms och tull men de är kanske inte något jag räknar med.
Jag har också möjlighet att beställa till amerikans address om det skulle vara någon hjälp?

Behöver verkligen ge mig själv en lite tidig julklapp...
Personligen skulle jag rekommendera Higuchi inc. Bra priser, service i toppklass och bra kommunikation med sina kunder. Angående moms så är det nog inte mycket man kan styra över men kolla in Higuchi inc som sagt.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Killen på Tradera = Watchhubs
Alla ställen är seriösa och går du via Tradera så går säljaren i princip i god för att det inte blir moms eller tull. För de andra är det bara att ta dialogen...

I övrigt har jag inte så mycket att komma med mer än att Sumon är grym! Har en 001 med ett Retro-rubber på just nu. Perfekt vardagsklocka som klarar lite tuffare tag.

Lycka till!
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
80talisten skrev:
Personligen skulle jag rekommendera Higuchi inc. Bra priser, service i toppklass och bra kommunikation med sina kunder. Angående moms så är det nog inte mycket man kan styra över men kolla in Higuchi inc som sagt.

Dem hade jag glömt bort. Tycker deras hemsida är så förvirrande. Men verkar ju onekligen vara de billigaste alternativet?

Men till skillnad mot tradera betalar de inte tullkostnaderna?
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Rber skrev:
Killen på Tradera = Watchhubs
Alla ställen är seriösa och går du via Tradera så går säljaren i princip i god för att det inte blir moms eller tull. För de andra är det bara att ta dialogen...

I övrigt har jag inte så mycket att komma med mer än att Sumon är grym! Har en 001 med ett Retro-rubber på just nu. Perfekt vardagsklocka som klarar lite tuffare tag.

Lycka till!

Okej! Med konversationen antar jag att om man bara är lite smidig och frågar är väl de flesta försäljare villiga att göra vad som krävs för att få sälja en klocka...

Ja och jag fastnade för den blå eftersom min daily beater är en SKX173 så har nästan alltid en svart runt armen så täntke att de kunde vara skoj med lite färg? Och den blå känns aningen mer "dressy"? Men vad vet jag, de pendlar titt som tätt men vill reservera den "fina" platsen för en svart klocka till MM300.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tuff skrev:
80talisten skrev:
Personligen skulle jag rekommendera Higuchi inc. Bra priser, service i toppklass och bra kommunikation med sina kunder. Angående moms så är det nog inte mycket man kan styra över men kolla in Higuchi inc som sagt.

Dem hade jag glömt bort. Tycker deras hemsida är så förvirrande. Men verkar ju onekligen vara de billigaste alternativet?

Men till skillnad mot tradera betalar de inte tullkostnaderna?

Jo sidan är lite efter sin tid tyvärr, men i gengäld är allt det andra på topp där :) Nä det tror jag väl inte?, sånt får väl kunden själv stå för. Men jag slapp faktist moms när jag själv handlade där ifrån, hade väl tur :)
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
80talisten skrev:
Tuff skrev:
80talisten skrev:
Personligen skulle jag rekommendera Higuchi inc. Bra priser, service i toppklass och bra kommunikation med sina kunder. Angående moms så är det nog inte mycket man kan styra över men kolla in Higuchi inc som sagt.

Dem hade jag glömt bort. Tycker deras hemsida är så förvirrande. Men verkar ju onekligen vara de billigaste alternativet?

Men till skillnad mot tradera betalar de inte tullkostnaderna?

Jo sidan är lite efter sin tid tyvärr, men i gengäld är allt det andra på topp där :) Nä det tror jag väl inte?, sånt får väl kunden själv stå för. Men jag slapp faktist moms när jag själv handlade där ifrån, hade väl tur :)

Langade iväg en request till dem: Inväntar svar. :p

Tycker de är lite onödigt av dem att hålla alla de snyggaste modellerna Japan exklusiva.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tuff skrev:
Langade iväg en request till dem: Inväntar svar. :p

Tycker de är lite onödigt av dem att hålla alla de snyggaste modellerna Japan exklusiva.

Kul! bara o vänta då... :) Joo... men Svante i Klockmäster i Stchlm säljer ju GS och ska ju även så småningom få in Prospex modeller.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Tuff skrev:
Rber skrev:
Killen på Tradera = Watchhubs
Alla ställen är seriösa och går du via Tradera så går säljaren i princip i god för att det inte blir moms eller tull. För de andra är det bara att ta dialogen...

I övrigt har jag inte så mycket att komma med mer än att Sumon är grym! Har en 001 med ett Retro-rubber på just nu. Perfekt vardagsklocka som klarar lite tuffare tag.

Lycka till!

Okej! Med konversationen antar jag att om man bara är lite smidig och frågar är väl de flesta försäljare villiga att göra vad som krävs för att få sälja en klocka...

Ja och jag fastnade för den blå eftersom min daily beater är en SKX173 så har nästan alltid en svart runt armen så täntke att de kunde vara skoj med lite färg? Och den blå känns aningen mer "dressy"? Men vad vet jag, de pendlar titt som tätt men vill reservera den "fina" platsen för en svart klocka till MM300.

Ja precis! Frakt och tull är ju något man som svensk köpare ska stå för. Jag vet inte vad de egentligen menar med vad dem skriver, det handlar väl först och främst om att de skickar på ett sätt som gör att tull och moms i princip undviks. De flesta säljare kan tänka sig att skriva ned värdet, du som köparen tar ju ändå den största risken. Framför allt om paketet kommer bort och det blir ett försäkringsärende, det är summan på paketet som avgör ersättningens storlek. Jag kan inte tänka mig att du kan höra av dig till säljaren: "mitt paket fastnade i tullen och jag fick betala 1000 kr ytterligare, kan jag få tillbaka det av er?". Jag tycker att du ska räkna med att få betala tull och moms, bara för att ha det i beräkning att det kan bli så. Nu handlar det dock endast om mindre värden som de flesta smiter mellan.

Blå är grym också! Jag var på g att köpa en innan jag hittade denna svarta.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Blå va så klart slut hos Higuchi. Får se vad jag hittar på istället eller om jag helt enkelt väntar.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Topp