• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var försiktiga där ute..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mangusta

Cartier
Tillbaka till topic! Otroligt trist för den drabbade! Hur kan man skydda sig? Vilken sorts lås är i stort sett omöjliga att få upp? Jag tänker att en klocka med Breitlinglås t ex som är i två klick inte borde gå att få upp utan att det märks men vad vet jag- jag är ju ingen ficktjuv? Spanar dräggen in klockan och ägaren innan dom försöker eller har dom bara "tur" om dom råkar få tag på något dyrt?
 

Skolläraren

Panerai
Det känns som om t.ex. Rolexlänkarna med extraclaspen (glömt bort vad den heter) borde vara svårare att pilla upp än ett läderband.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Tillbaka till topic! Otroligt trist för den drabbade! Hur kan man skydda sig? Vilken sorts lås är i stort sett omöjliga att få upp? Jag tänker att en klocka med Breitlinglås t ex som är i två klick inte borde gå att få upp utan att det märks men vad vet jag- jag är ju ingen ficktjuv? Spanar dräggen in klockan och ägaren innan dom försöker eller har dom bara "tur" om dom råkar få tag på något dyrt?


Det trick jag har sett går verkar ju enbart fungera med läderband och liknande, eftersom det går ut på att spännet knäpps upp och klockan sedan diskret plockas av armen. Blir svårt att genomföra med en stabil stållänk, att lyckas kränga en klocka över någons hand obemärkt är inget jag kan tänka mig händer ofta.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Det känns som om t.ex. Rolexlänkarna med extraclaspen (glömt bort vad den heter) borde vara svårare att pilla upp än ett läderband.
Jag tror att så länge det finns motiv (som kriminell) att lära sig något där belöningen är snabba pengar kan det vara väl värt att "gå den extra milen" i att lära sig stjäla även de mer svåröppnade länklåsen, d.v.s. träna, träna... det mesta är tyvärr bara olika svårt.

Alltid trist att bli bestulen, jäkla sopig känsla
 

ErikGBG

Audemars
Råkade ut för en kille som trixade med en fotboll och "råkade" passa mig, gjorde nån fint och snuddade mig.
När jag kom hem 10 min senare hade jag ingen telefon. Tydligen vanligt tillvägagångssätt.
Se upp!
 

watchdreamer

Panerai
Vidrigt! Min kompis blev av med sin 116610 för en månad sen på exakt samma sätt. De distraherar och tar sedan av klockan extremt smidigt och snyggt! Min kompis märkte ingenting alls, usch.
 

Sten

Cartier
Vidrigt! Min kompis blev av med sin 116610 för en månad sen på exakt samma sätt. De distraherar och tar sedan av klockan extremt smidigt och snyggt! Min kompis märkte ingenting alls, usch.

Men hur får man av en klocka med stållänk? Låter ju helt sjukt...vilket det också är...:(
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Admin borde ta bort den här rasistiska trådstarten

Hurru trollet, det är en printscreen från en sida som inte har något att göra med klocksnack och skrivet av en person som inte har något att göra med klocksnack. Vi diskuterar händelsen, alltså stölden av klockan på det fräcka sättet.
 

Cullis

Breitling
Hurru trollet, det är en printscreen från en sida som inte har något att göra med klocksnack och skrivet av en person som inte har något att göra med klocksnack. Vi diskuterar händelsen, alltså stölden av klockan på det fräcka sättet.

Nej, du sympatiserar med ordvalet i Fb-statusen genom att printscreena det och klistra in det. Jag tycker det är kul att kolla på klockor, men inte på ett forum med den typen av osmakliga trådar du skapar. KS är ett offentligt rum som jag är en del av genom att vara inloggad här, och jag tycker därför att det är viktigt att säga vad jag tycker
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Nej, du sympatiserar med ordvalet i Fb-statusen genom att printscreena det och klistra in det. Jag tycker det är kul att kolla på klockor, men inte på ett forum med den typen av osmakliga trådar du skapar. KS är ett offentligt rum som jag är en del av genom att vara inloggad här, och jag tycker därför att det är viktigt att säga vad jag tycker

Att jag sympatiserar med hans ordval har jag inte skrivit någonstans? Finns ingen anledning att censurera det någon annan skrivit på en annan sida, förutom att censurera hans namn. Om du känner dig så ledsen så kan du kontakta Facebook där det är skrivet och be dom ta bort det. Eller så går du tillbaka till trollskogen..
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
image.jpg
?
 

Whedda

Rolex
Att jag sympatiserar med hans ordval har jag inte skrivit någonstans? Finns ingen anledning att censurera det någon annan skrivit på en annan sida, förutom att censurera hans namn. Om du känner dig så ledsen så kan du kontakta Facebook där det är skrivet och be dom ta bort det. Eller så går du tillbaka till trollskogen..

Oavsett om du sympatiserar eller ej tycker jag inte printscreenen är relevant för ämnet. Du hade lika gärna kunnat beskriva vad som hänt med egna ord istället för att även publicera någon annans rasistiska åsikter.

Känner du det är viktigt att censurera personernas namn tycker jag inte det vore något fel i att censurera den rasistiska kommentaren heller då det uppenbarligen är något du inte tycker din vän skall behöva stå för på detta forum.

Med det sagt förkastar jag självklart agerandet från tjuven oavsett etnicitet och tycker det är ett förjävligt beteende. Hoppas det löser sig till slut.



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp