• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var går gränsen för vad du vågar?

fc2

Rolex
Diamanter klara jag inte av och har även svårt för riktigt stora klockor. Hublot är även det lite för mycket för att jag skulle kunna bära.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har ingen begränsning när det gäller att våga ta ut svängarna, men ofta begränsar storleken bandhorn till bandhorn. Finns några moderna som varit kul, nya explorer II, pelagos, black bay, chopard pro one, hublot och linde werdelin. Äldre har vi så klart B-uhr, omega stardust, tjeckiska longinesern osv.
 
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag utmanar mig själv och min smak hela tiden och har tex idag ropat hem en vacker tonneau kronograf från en anrik tillverkare. En form som jag inte testat tidigare.
Jag är dessutom mer och mer sugen på en mindre ultratunn 80-tals gulddress. Vi får väl se! :watching:
 
Senast ändrad:

Tarkovski

Omega
Jag har svårt att se mig själv med guldklocka med guldlänk och allt. En sådan klocka kräver mycket av sin bärare där mycket måste passa utan det blir för vulgärt.
 

Carlton

Cartier
Är det för att det inte är tillräckligt macho eller för att det är för mycket pengar på armen? Tänk vilken konversationsstartare :)

Själv så går min gräns vid nsfw-klockor och sådant under 32mm.

VARNING!
Här kommer ett exempel på en nsfw-klocka. Känsliga läsare får blunda.






RTEmagicC_12_0404_Roundtable_Basel-2-3-12-332_01.jpg_2.jpg





Nu kan ni titta igen ;)

Edit: Eller över 44mm...
Det var nog en sån klocka @Chrisse menade när han skrev "av pippande karaktär" .. ;)
Skämt och sido så är det både guld och diamanter som går bort för mig.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har tidigare inte vågat mig på klockor >42mm men efter att ha haft en Plopp och provat ett antal Panerai har jag börjat känna mig bekväm med storleken. Mindre än 34mm känns inte bekvämt än även om det finns flera klockor i den storleken jag hade velat ha.
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 1154

Guest
Jag försökte G-Shock, men så fort jag fick den i min hand så insåg jag, nej det är inte jag, "men" jag vågade testa...
 

Folke08

Omega
Tror inte jag skulle kunna ha en guld klocka. Jävligt snyggt men klarar nog inte av att bära den. Är lite för flashigt för mig.
 

Apansson

Torpare
Har ingen begränsning när det gäller att våga ta ut svängarna, men ofta begränsar storleken bandhorn till bandhorn. Finns några moderna som varit kul, nya explorer II, pelagos, black bay, chopard pro one, hublot och linde werdelin. Äldre har vi så klart B-uhr, omega stardust, tjeckiska longinesern osv.
Omega PO då? ;)
 

PCB

Audemars
uppskattar många dressur,som i sej, är väldigt vackra
men tyvärr inte känns som min stil
skulle behöva byta alla kläder jag äger ,bil, boende och framförallt jobb,, för att bära upp ett sådant ur:D
 
Senast ändrad:

_jonte

Patek
En Rainbow Daytona skulle jag gärna äga och bära, men kommer nog aldrig hända. Leopardvarianten hade jag inte sagt nej till heller. Mums! :)
DSC_5366.jpg
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Nato band, gillar utseendet men jag klarar inte av att använda dom. Men det kanske jag lär mig framöver. Väldigt dressade ur som inte känns som "'mig" men jag tycker att dom är snygga på andra.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Rätt cool faktiskt. Synd bara med den där datumbubblan som känns larvig på allt annat förutom Rolex (då den också egentligen är larvig, men på något sätt hör till.)
Rolex har ingen ensamrätt där. Bubblorna i sig är inget problem, problemet är att glasen i grunden är platta och livlösa.
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Vågar allt! Det är dock inte samma sak som att gilla. T. Ex. Gillar jag inte rolex med 'bubblor, ' men vågar bära dem.:);)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
uppskattar många dressur,som i sej, är väldigt vackra
men tyvärr inte känns som min stil
skulle behöva byta alla kläder jag äger ,bil, boende och framförallt jobb,, för att bära upp ett sådant ur:D
Njae. Det handlar väl mer om vad du är bekväm i. Jag har två semi-dressare (JLC och Omega) och har inga problem att bära dom med jean/shorts/t-shirt/etc. Kanske inte med blåstället och när jag renoverar, men i övrigt helt ok. Bryter jag mot etiketten? Kanske. Bryr jag mig? Nej. Kör Skoda. Bor på landet. Jobbar med data och sånt.
 

F-L-P

Panerai
guld och tvåton... tycker att det kan se riktigt grymt ut på andra men är för feg att köra själv. kanske när jag vågar bejaka min gubbiga sida lite mer.
 
Topp