• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var går gränsen för vad du vågar?

Oew

Rolex
Skulle ha problem att bära upp den här. Bara @heikensten kan klara det och nån dag hoppas jag verkligen att han gör det. Med ett vitt gummib förstås.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    100.1 KB · Visningar: 154

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Parfymklockor skulle jag inte bära men det är nog mest för min egen skull. En för stor klocka ser förjävligt ut men det betyder ju inte att jag inte vågar om jag skulle bli tvungen.

Nej finns inget jag suktar som jag inte vågar bära.
 

Ponlarsson

Panerai
Jag tycker ofta att klockor på läder och gummi kan vara snygga, men jag känner mig aldrig bekväm med det när klockan väl sitter på armen. Alltså "vågar" jag inte klockor utan länk, eftersom risken är så stor att den inte kommer användas.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Oftast storleken som sätter stopp tyvärr, annars skulle jag kunna köra det mesta.
 

Yo-han

Troll probationary
Skulle gärna köpa en aquanaut men tror jag skulle känna mig obekväm att ha på mig en pp
 

Sond

Patek
Guldklocka på guldlänk. Jag äggen en sådan, men länken ligger inlåst i bankfacket. Ser bra ut på andra och på bild, men mitt mod sviker mig. Eller är det det goda omdömet som tittar fram..?
 

Mr Chance

Kalmar
Vill påminna om att tråden handlar om vad ni uppskattar men ändå inte bär, inte vad ni ogillar.
Då det tydligen krävs att jag läser även enkla instruktioner ett par gånger för att förstå dem ber jag att få revidera mitt svar :)

Jag låter inte bli att bära klockor för att jag inte vågar, jag har bara två skäl att inte bära klockor och det är pris och utseende. Jag köper klockor jag tycker är prisvärda och snygga. Inga konstigheter.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag har inga direkta begränsningar utifrån ekvationen vad jag uppskattar men inte vågar bära. Tyvärr är KS en ankdamm och det är tråkigt att vintage sub är norm för acceptans av flocken. Alain Silberstein och Gerald Genta, det är grejen :)
 

Wondersack

Breitling
Breitling har jag otroligt svårt för om det inte är vintage. Hublot är enligt mig en smaklös tillverkare med ständigt uttjatade "limited editions", en väg som AP(oak) tyvärr verkar närma sig med stormsteg. RM är inte heller särskilt smakfulla.
 

Buckshot

Panerai
Går din gräns vid starka färger? Eller vid små boettstorlekar? Är det kanske till och med som så att allt på andra sidan Rolexstängslet är en no go-zone? Helt enkelt; vad är inte rimligt att du kommer bära inom en greppbar framtid? Låtsas att pengar inte är några problem.

Önskar du att du vore modigare vad gäller klockinköp?

Allt väl
Bojke

PS. Överdriv inte ert mod, jag har åtkomst till dagens klocka-tråden.

Gränsen går vid min Vostoks 48,5 mm. Det är min gräns för när klockan ser fånigt stor ut. Sen finns det väl en prisgräns för vad man vågar bära(p.g.a rånrisk), men så dyra klockor har jag inte. Säg att man hade obegränsade resurser. Man köper en klocka för en miljon. Vad ska man göra med den? Jag skulle ha den i bankfacket hela tiden.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Har flera gånger varit sugen på att köpa en Ploprof 600, men avstått då jag är osäker på om jag skulle känna mig bekväm med att bära den. Sjukt coola hur som helst.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Många fina klockor under 36mm jag skulle vilja ha men som blir no-go pga storleken samma sak men omvänt med klockor runt 44mm+. Det finns extremt många fina dressare från t.ex IWC som är alldeles för stora.

Tvåton skulle jag nog kunna bära kanske, lite tveksam även om jag tycker det är sjukt snyggt på bild så är det något med länken som gör att jag vill ha men ändå inte kan bära upp..

Annars så gillar jag allt som har med håll-käftenstuk att göra i runda slängar
 
Denna Zodiac är långt ifrån det jag känner är möjligt att bära upp, då jag är en betydligt mer lågmäld kille.
Men trots det så är Sea Wolfen en solklar favorit i samlingen. Jag tror på att man ej ska tänka så mycket på vad man ''vågar''.
Utan mer på hur djupt man vågar dyka i sitt klockintresse. Fan! Våga färg! Våga pröva nytt!!
11798585_10207088572954440_1825322686_n.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Allt under 34mm. Och allt över 41 (då det skulle se sjukt fult ut på min tunna handled). Men i övrigt är det inte mycket som skulle stoppa mig.
Guld älskar jag, och använder i klockväg. Bling har ingen av mina klockor, men efter att ha sett bla. @Ernesto s diamant tavlor här på forumet, blir jag sugen på att testa!

Tillägg: Richard Mille, kommer jag aldrig använda, någonsin, oavsett vad. Rent smakmässigt passerar dom min gräns för vad som inte är nice ordentligt.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fyrkantiga eller rektangulära klockor, tycker det finns flera snygga t ex Heuer, JLC Reverso, Cartier m.fl som jag gärna skulle vilja ha men tycker alltid de hamnar snett o vint och ser konstiga ut på handleden när jag provar, trist! Ska ge reverson några försök till då det är lite av en favorit bland sportdressarna.

Sen gillar jag 70-tals chronosar som Speedmaster mkII och liknande men samma visa där, väl på min handled så klickar det inte:(
 
Topp