• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

var hitta 10 mm nato?

Bruset

Panerai
aldrig är man så kreativ som när man är fyllesjuk (eller rättare sagt när man väntar in den). "vintage 92" har gjort ett fantastiskt jobb (stort tack) med bondfilmerna, vilket väckte en tanke.. kan man jobba udda storlekar med nato-band (se nedan)? låt gå för att connery kommer undan med det mesta , men hur funkar de för oss andra svenssons?

provade lite försiktigt med 20 mm där det ska sitta ett 22 mm. halvnoschigt cool eller bara beige?


/ do you expect me to talk? no mr bond, i expect you to die...
 

Bilagor

  • 007_James_Bond_Goldfinger_1964____.jpg
    007_James_Bond_Goldfinger_1964____.jpg
    80.9 KB · Visningar: 224
  • IMAG0077 (451x800).jpg
    IMAG0077 (451x800).jpg
    41.1 KB · Visningar: 219

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man måste nog heta Connery för att slippa undan med det där... Själv får jag tokkli när banden glappar oavsett vad det är för material. Perfect fit is the shit! Eller ere bara jag..? ;)
 

max

Dancing Queen
Varför ha fel storlek för att härma en gammal film där de tog ett mindre för att de inte fick tag på rätt storlek.
Nee jag säger tumme ner
 
V

Viggen

Guest
RicVin skrev:
Man måste nog heta Connery för att slippa undan med det där... Själv får jag tokkli när banden glappar oavsett vad det är för material. Perfect fit is the shit! Eller ere bara jag..? ;)

+1 :)
 

David

Bödeln
För några år sedan la jag mycket energi på att hitta schyssta naton till en 169622, tror det var 13 mm som var aktuellt. Tyvärr var det, då i alla fall, 18 mm eller större som gällde.
 

Kson

Patek
2-Faktor
RicVin skrev:
Man måste nog heta Connery för att slippa undan med det där... Själv får jag tokkli när banden glappar oavsett vad det är för material. Perfect fit is the shit! Eller ere bara jag..? ;)


+1

Inte kul när de inte "sitter" perfa!
 

wwjbd

Omega
Jag tycker det kan funka, beror dock lite på vilken klocka det gäller. Men CWC G10 klockorna är 19mm mellan hornen och jag använder både 18mm och 20mm band till den. Det som följde med klockan vid nyköp var 18mm.

Så jag säger testa! Banden är ju billiga så funkar det inte är det ju inte hela världen... ;)
 

Bruset

Panerai
Jag har ju alltså inte medvetet köpt ett för litet band. Testade ett mindre bra. Men håller med om att det "fjompigt" ut. Ska det va ska va. Ska testa med björntråd..
 
Topp