• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var hittar jag armbandsflärp till gammal certina?

Hejsan. Har en NOS Certina där flärp- hällan är borta. Jag vet inte vad hällan kallas, men jag hoppas ni förstår vad jag menar...😃
Hur kan jag hitta en lösning som är ok? Mörkbrunt skinn, ca 12mm brett band.
Hitta gammal, eller nytillverka?
Tacksam för tips!
Mvh Jonas

1000012300.jpg
 

Bilagor

  • 1000012308.jpg
    1000012308.jpg
    633.5 KB · Visningar: 2

Ragnr

Omega
2-Faktor
@Ragnr kanske kan hjälpa till? 😃
Tack för taggen! :happyhappy:

Har man ett annat band liggandes med en passande keeper, varför inte.

Borde gå att hitta lite spill-läder med lite fantasi. Blir bäst "passform" om du lyckas göra det själv. Skär till en remsa i passande storlek. Eventuellt uttunna/skärfla kanterna med en hobbykniv. Lim på varsin sida av keepern, lägg ihop banden (ovanläder mot ovanläder så fodret tar smällen om det kommer lim på oönskade ställen), och limma ihop keepern när den omfamnar bandet.

Skriv ett dm om det är oklart eller inte hittar läder!
 
Tack för taggen! :happyhappy:

Har man ett annat band liggandes med en passande keeper, varför inte.

Borde gå att hitta lite spill-läder med lite fantasi. Blir bäst "passform" om du lyckas göra det själv. Skär till en remsa i passande storlek. Eventuellt uttunna/skärfla kanterna med en hobbykniv. Lim på varsin sida av keepern, lägg ihop banden (ovanläder mot ovanläder så fodret tar smällen om det kommer lim på oönskade ställen), och limma ihop keepern när den omfamnar bandet.

Skriv ett dm om det är oklart eller inte hittar läder!
Tackar!! Superbra info. Ska kolla. Kan va så att jag har lite läder. Funkar snabblim, eller ska det va lim som flexar och blir böjbart?
 
Topp