• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var hittar jag snygga / sportiga armband med sk. "viklås" (fjärilslås?)

najkksorn

Basic
Har plöjt ebay två dagar, och försökt googla fram lite snygga armband med sk. "viklås" (dvs den där säkra modellen man inte kan tappa) :)

Skall sitta på antingen en Breitling eller en Tag Heuer
Funderar på mörkblått/svart till Tagen, eftersom urtavlan är mörkblå
Till breitlingen skulle det fungera bra med svart rakt av!

Helst lite sportigare modeller, dvs läder går bort.. men något i gummi, mesh, etc tar jag gärna tips på!

Senast ändrad:
Har plöjt ebay två dagar, och försökt googla fram lite snygga armband med sk. "viklås" (dvs den där säkra modellen man inte kan tappa) :)

Skall sitta på antingen en Breitling eller en Tag Heuer
Funderar på mörkblått/svart till Tagen, eftersom urtavlan är mörkblå
Till breitlingen skulle det fungera bra med svart rakt av!

Helst lite sportigare modeller, dvs läder går bort.. men något i gummi, mesh, etc tar jag gärna tips på!
Hirsch har sk 'Pusher buckle' för ca 450kr :)
https://www.klockia.se/hirsch-pusher-buckle-stainless-steel-bc-1024-2

Sen har de riktigt fina armband med, alligator och kroko. Men billigt e det inte.

verkar smidigt, dock hade jag helst velat hitta ett komplett set för omkring 300 - 800kr eller liknande :)

Jag tror du hittar större utbud om du köper separat.
Köp ett 18mm vilklås och sedan ett eller flera armband för viklås som passar klockan mellan bandhornen, dvs xx/18.
Du kan inte använda viklåsen från klockorna, eller är de på länk?

Jag tror du hittar större utbud om du köper separat.
Köp ett 18mm vilklås och sedan ett eller flera armband för viklås som passar klockan mellan bandhornen, dvs xx/18.
Du kan inte använda viklåsen från klockorna, eller är de på länk?
nej de är av gummi.. iaf på Tagen som jag just köpt!
är nog främst till den jag vill hitta ett snyggt armband, sedan kan jag ju köpa ett viklås separat!

Det verkar vara en riktig djungel.. helst skulle jag vilja hitta ett viklås med TagHeuer logo/stämpel med!
Själva armbandet kan man ju hitta riktigt fina för allt från 2-300 - 1000kr

Tillbaka
Topp