• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var hittar man schyssta mocka straps?

Magnu$

Breitling
Jag är på jakt efter ett 18mm mocka strap, helst ett rallyband med flera hål men vanligt band eller 'vanligt' rally funkar också. Jag har letat och letat men alla ser så tråkiga ut och saknar den där ruffsiga looken som en 70-tals Heuer förtjänar. Vart vänder jag mig? Tacksam för all hjälp och hoppas på att någon kan peka mig i rätt riktning.

Tack!
upload_2016-9-23_23-16-59.png


upload_2016-9-23_23-17-36.png


lånade bilder från internet
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hittar inget bra ställe att köpa schysst mocka i lösvikt... :(
@Magnu$
Instämmer med @Camo00 Inte helt lätt att hitta den mocka jag vill ha. Den mocka jag hittat har oftast varit för
att jag köpt läder som också visar sig ha en bra mockasida. Annars är den mesta mockan alldeles för mjuk för att göra ett band av. :(
Går ju att limma ihop ett tunt mjukt mockaläder med annat läder. Men det bästa resultatet har varit när jag haft typ 2-3 mm tjockt läder med mockasida.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Är kort på mocka, iofs länge sedan jag var och kollade på frälsis. Har ju precis blivit med Panerai så det är dags att ta fram lädergrejerna igen.
 

Magnu$

Breitling
Tack så mycket för er tid i alla fall, verkligen hyggligt av er. Och om ni mot förmodan kommer över lite mocka eller färdigt band så tveka inte på att hör av er!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Väcker denna tråden till liv igen. Är på jakt efter ett blått mocka, i vintagestuk, till min 16030. Bifogar bild för inspiration. Tycker att kvaliteten på det jag redan har är sådär.
Någon av herrarna nedan, eller någon annan, som känner sig manad?

@Kvisten @cheepo63 @Matts @Nors @Camo00
PSX_20161129_111920.jpg
 
Topp