• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köpa elegant klockarmband?

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

nifag

Cartier
Har du tunna handleder är det väldigt värt att köra small/short på längden. Jag personligen tål inte att använda sista hålet och på så sätt få ett långt överskott. Camille Fournet är prisvärt och du får bestämma precis hur du vill ha det...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har du tunna handleder är det väldigt värt att köra small/short på längden. Jag personligen tål inte att använda sista hålet och på så sätt få ett långt överskott. Camille Fournet är prisvärt och du får bestämma precis hur du vill ha det...

Jag har tunna handleder... Kan inte ens ha Rios band i tightaste hålet. Kan snurra klockan runt handleden då. Men det är lättfixat, bara att göra ett eget hål.

Har dock beställt ett band av Kvisten med bara två hål. Kan verkligen rekommendera honom och hans hemsida - Kvistvik.se
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Småknepigt. Vad säger Aurum?

Hittade en bild på en med blå tavla på internet. Mörkbrunt band. Tycker att det flyger, elegant sprezz.

image.jpg
 

nifag

Cartier
Jag har tunna handleder... Kan inte ens ha Rios band i tightaste hålet. Kan snurra klockan runt handleden då. Men det är lättfixat, bara att göra ett eget hål.

Har dock beställt ett band av Kvisten med bara två hål. Kan verkligen rekommendera honom och hans hemsida - Kvistvik.se

Då är det ju bättre att köpa rätt längd från början. Kör Camille Fournet och välj "gents short". De ska tydligen tillverka band åt Patek med mera. Det är bra skit. Jag har ett i ödla och väntar just nu på ett i cordovan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Småknepigt. Vad säger Aurum?

Vet inte, finns typ inga bra hyll-band på marknaden. Jag skulle säga CF. Men gå till en butik med bra sortiment och leta färgkombinationer. Kanske grått skulle fungera? Viktiga är att du håller rätt färgmättnad? som den blå tavlan har, då passar de flesta färgerna Ernesto. Tycker inte att krokodil är så passande på en DJ, speciellt inte med blank finish. Skall det vara krokodil, undvik de högt stoppade och välj ett matt. Jag försöker alltid pusha för saffiano-strukturen men det är aldrig någon som nappar.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vet inte, finns typ inga bra hyll-band på marknaden. Jag skulle säga CF. Men gå till en butik med bra sortiment och leta färgkombinationer. Kanske grått skulle fungera? Viktiga är att du håller rätt färgmättnad? som den blå tavlan har, då passar de flesta färgerna Ernesto. Tycker inte att krokodil är så passande på en DJ, speciellt inte med blank finish. Skall det vara krokodil, undvik de högt stoppade och välj ett matt. Jag försöker alltid pusha för saffiano-strukturen men det är aldrig någon som nappar.

Har inte fått hem klockan än, men jag måste se blåa tavlan på riktigt för att se blåa tonen. Det blir enklare då. Alla färger kan jobba tillsammans, bara de tillhör samma familj tonmässigt. Tycker jag.

Tänkte att croco/alligator kan passa då det är slät ring och det ger lite karaktär till klockan. Är dock öppen för förslag! Lär mig, vad är saffiano?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har inte fått hem klockan än, men jag måste se blåa tavlan på riktigt för att se blåa tonen. Det blir enklare då. Alla färger kan jobba tillsammans, bara de tillhör samma familj tonmässigt. Tycker jag.

Tänkte att croco/alligator kan passa då det är slät ring och det ger lite karaktär till klockan. Är dock öppen för förslag! Lär mig, vad är saffiano?

En prägling som jag tycker är kul, annorlunda och smakfull:

tumblr_mwoctqO1H01qzns6no1_500.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Saffiano är det klassiska Hermès-skinnet.

Alligator är alltid knepigt. Finns liksom inga genvägar. Bara att betala. Både Rios, Hirsch och Camille Fournet har tunna, fina band men det kostar. Det länkade Hirschbandet blir en snålvariant - blank fulkroko.

1600 med blå tavla hör i vilket fall som helst hemma på oyster.

Ett enda råd; genvägar och nästanlösningar är sällan en bra idé i längden.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Saffiano är det klassiska Hermès-skinnet.

Alligator är alltid knepigt. Finns liksom inga genvägar. Bara att betala. Både Rios, Hirsch och Camille Fournet har tunna, fina band men det kostar. Det länkade Hirschbandet blir en snålvariant - blank fulkroko.

1600 med blå tavla hör i vilket fall som helst hemma på oyster.

Ett enda råd; genvägar och nästanlösningar är sällan en bra idé i längden.

Jag föredrar Jubilee på 1600. Tycker att den blir stum på Oyster. Mer karaktär med Jubilee. Skulle dock inte sätta Oyster på en med räfflad ring. Smaken är som baken...


Skickas från min iPhone 5S
 
Topp