• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köpa Orient (Ray)?

fredrikb

Cartier
Hej,

Är sugen på en Orient Ray (blå, EM65009D) men vet inte riktigt var jag kan få tag på den? Någon som har bra tips om källa online? Kollade Creationwatches men de hade inte modellen vad jag kunde se.

Övriga synpunkter om klockan (givet priset såklart)?

Hälsn,
Fredrik
 

JL72

Omega
Hej,

Är sugen på en Orient Ray (blå, EM65009D) men vet inte riktigt var jag kan få tag på den? Någon som har bra tips om källa online? Kollade Creationwatches men de hade inte modellen vad jag kunde se.

Övriga synpunkter om klockan (givet priset såklart)?

Hälsn,
Fredrik

Jag köpte min Orient hos SeriousWatches, som förefaller vara AD. Klockan kom inom tre dagar (från Holland), fri frakt och med stämplat cert. Ingen Orient Ray, men mycket "bang for the buck".

/Johan
 

fredrikb

Cartier
Kanske skulle lägga med en bild för de som är intresserade av vilken jag pratar om:

5_17.jpg
 

fredrikb

Cartier
Bör gå att hitta på Amazon UK då även LongislandWatch verkar ha slut i lager, annars rekommenderar jag att lägga ut en WTB på WUS-forumet eller hålla koll på auktionssajterna :)

Har själv en Ray och är mycket nöjd, gör sig riktigt bra på Nato :)

Tack för tipsen! Hur är länken? Har just nu ingen ordentlig klocka på länk, så jag tänkte att denna skulle få fylla det tomrummet tills jag arbetat upp tillräckligt med habegär för att gå på en Omega SMP eller liknande.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Tack för tipsen! Hur är länken? Har just nu ingen ordentlig klocka på länk, så jag tänkte att denna skulle få fylla det tomrummet tills jag arbetat upp tillräckligt med habegär för att gå på en Omega SMP eller liknande.


Jag köpte head only så har tyvärr inte testat länken, men gissar på att den inte är så mycket att hänga i granen. Beror väl lite på smak såklart men personligen gillar jag tjockare länkar med lite vikt och det tror jag saknas på Mako och Ray.

En annan klocka i liknande stil och prisklass som har lite goare länk är annars Seiko Monster.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Tack för tipsen! Hur är länken? Har just nu ingen ordentlig klocka på länk, så jag tänkte att denna skulle få fylla det tomrummet tills jag arbetat upp tillräckligt med habegär för att gå på en Omega SMP eller liknande.


Har haft just den blåa. Trevlig klocka för otroligt lite pengar. Måste säga att länken är ok ändå. Klart bättre än tex seiko 5 som spelar i samma liga.
 
Topp