• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köpa packningar och batteri?

naggge

Panerai
Tänkte ge mig på att amatörrenovera en 90-tals Omega seamaster och behöver lite tips på var jag kan inhandla packning till bakboetten samt batteri till själva klockan.

Vet att Ofrei säljer originaldelar men dels är det ganska dyrt har jag för mig och så är det ju från utlandet.
Går det att få tag på här hemma?

Någon som kanske till och med vet vad det är för batteri och packningar jag ska ha?

Utöver detta ska jag försöka ge mig på att slipa och polera upp den själv också. Tips på verktyg och tillvägagångssätt här också uppskattat!

Är tacksam för alla tips.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Var köpa packningar och batteri?

Packningen hade jag kollat efter på cousinsuk.com; stort utbud och låga priser. Batteri brukar väl vara standard, så typ Kjell o Co?
 

jabla

Sarlacc
Biltemas klockbatterier är tillverkade av Maxell i Japan. Jag tycker din Omega är värd ett känt batterimärke med tanke på läckagerisken.
 
Topp