• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köper man en snygg klocklåda?

Tja!

Har börjat få några klockor i min samling nu och känner att de hade varit kul med en liten snyggare låda att ha dom i. Har sett ett par snygga här på forumet. Tänkte mig något i stil med 6-9 fack :)

MvH
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Finns mycket att välja på, hur mycket vill du lägga?:mrgreen:

Köpte en med tio fack på Ebay från märket Detomaso, riktigt fin för bara 7-800kr. Kunde dock inte hitta länken nu tyvärr.
 

max

Dancing Queen
Börjar kanske bli tjatig men tipsar ändå om dessa, tämligen billiga och folk som har dem verkar nöjda:

http://www.network54.com/Forum/6745...,+6,+8,+12+or+18+XXL+watches+++(RainerMunich)
8g.jpg


http://www.network54.com/Forum/3533...+cases+for+4,+8+and+20+watches+(RainerMunich)
IMG_2778.jpg


http://www.network54.com/Forum/3533...+some+also+for+buckles,+parts,+cufflinks,+etc
 

MAK

Friends of KS
Rainers boxar är kanon! Har även jag handlat 2 svarta för 6 resp 12 klockor. Snabbt, bra kvalitet och snygga. Passade även på att beställa ett riktigt fint smyckesskrin till frugan. Ibland kan det vara taktiskt att, i samband med sin igen klockrelaterade beställning, även beställa något till den bättre hälften ;)
 

Barda

Cartier
MAK skrev:
Rainers boxar är kanon! Har även jag handlat 2 svarta för 6 resp 12 klockor. Snabbt, bra kvalitet och snygga. Passade även på att beställa ett riktigt fint smyckesskrin till frugan. Ibland kan det vara taktiskt att, i samband med sin igen klockrelaterade beställning, även beställa något till den bättre hälften ;)
Empiriska studier bland nära och kära stödjer denna tes!
 

MAK

Friends of KS
I och med att lådorna är gjorda för att kunna härbärgera större klockor så är kuddarna rätt stora. Det går dock att utan större problem klämma dit mindre klockor. Med lite milt våld har jag lastat in bättre hälftens klockor i 6-klockors lådan. Långt från optimalt, men det funkar även för klockor justerade för smala handleder. Kuddarna är lite mindre i 12-klockorslådan, men den lådan hoppades jag kunna fylla med mina klockor ;)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    535.1 KB · Visningar: 764
D

Deleted member 1154

Guest
Nån som vet om man kan köpa klocklådor i Göteborg?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lägger också ett +1 på boxarna från Rainer! Fick min för några veckor sedan (med plats för 20). Riktigt skön kvalitet och gott om plats.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Har han någon hemsida denna Rainer? Länken är från 2011, är det samma priser som gäller?
 

MAK

Friends of KS
Har han någon hemsida denna Rainer? Länken är från 2011, är det samma priser som gäller?

Vad jag vet har han ingen hemsida. Han svarade snabbt på mina mail. Skickade med bilder och priser på de lådor han tyckte passade min förfrågan.
Bra kommunikation, snabb leverans och trevliga lådor med god finish.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Vad jag vet har han ingen hemsida. Han svarade snabbt på mina mail. Skickade med bilder och priser på de lådor han tyckte passade min förfrågan.
Bra kommunikation, snabb leverans och trevliga lådor med god finish.

Beställde en klockbox för 6 klockor från Rainer idag. Priset hade gått upp från 79€ till 89€ på den jag beställde.
Mycket snabb och bra kommunikation non the less, rekommenderas!
 
Topp