• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köper ni era Natostraps?

Glusch

Cartier
Jag antar att titeln egentligen innehåller all info ni behöver för att besvara min fråga. Är nämligen genuint nyfiken.

Snubblade för övrigt nyligen över denna återförsäljare, som skickar från Stockholm. Verkar åtminstone billigt, men har ingen uppfattning om kvalitén på dem. Någon som vet något?
 

Glusch

Cartier
Jodå Ernesto, jag har ögat båda dina och Compiss/Josef B's straps, men tyvärr har ni inte alltid de färgkombinationer man önskar sig. Planerar nämligen att införskaffa mig en klocka där själva klockan i fråga kanske inte är fokus, utan att jag snarare roterar mellan olika Natos/Zulos för att ändra looken. Därav intresset för var man smidigt kan införskaffa straps. Inte bestämt något ännu däremot.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jodå Ernesto, jag har ögat båda dina och Compiss/Josef B's straps, men tyvärr har ni inte alltid de färgkombinationer man önskar sig. Planerar nämligen att införskaffa mig en klocka där själva klockan i fråga kanske inte är fokus, utan att jag snarare roterar mellan olika Natos/Zulos för att ändra looken. Därav intresset för var man smidigt kan införskaffa straps. Inte bestämt något ännu däremot.

Vill du ha flera billiga är det sidan du länkade som gäller. Med min rabattkod blir det ännu billigare!
 

SSL

Audemars
Singularstraps
Natoband.nu
Cheapestnotostraps
Urtid (kan vara lång leveranstid)

Beställt från samtliga och det är väl likvärdig kvalité
 

JayJay

Rolex
Om man är beredd att betala lite mer för sina nato:s och vill ha så bra kvalité som möjligt... vart ifrån köper man då? Vad skiljer i s f dessa från vanliga? En stillsam fundering bara.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker timefactors har bäst band. Några cm längre och har hittills varit mer slitstarka än de svensksålda jag testat.
 
Köper en del från:
http://www.clockworksynergy.com
som har bra service, de finns i USA:
Clockwork Synergy, LLC. 8409 Dogwood Rd. Baltimore, MD 21244
men leveranserna har gått snabbt och smärtfritt (ingen tull o moms)

Annars vill jag supporta forumets egna handelsmän som tex Singular ;-)
/Johan
 

Sledger

Cartier
Jag beställde från dessa senast -> http://natostrapsco.com

Bra utbud och priser. Högre rabatt om man köper flera. 30% vid köp av 5st.

Han som har det tror jag är aktiv på WUS. Det kommer ut lite roliga limited edition varianter ibland som är designade av medlemmar på WUS.

Ska beställa en batch därifrån snart igen. :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kör från Josef B han kör schyssta priser och bra grejor.

Har handlat från Singular innan men missnöjd med kvaliteten på mocka- och tropicbanden.
 

SJ Smythe

Cartier
Om man vill ha nato enligt MOD-specificationerna från ursprungstillverkaren Phoenix verkar svenska urtid ha dessa i sortimentet men som alternativ kan jag rekommendera GasGasBones i Storbritannien som är billigare (även med frakten inkluderad) och har snabb leverans.

Han kör även diverse customjobb på nylonband och är en hygglig prick när jag varit i kontakt med honom. Hade visst nån intervju i Hodinkee för några år sen.
 

Galaxy

Rolex
Jag antar att titeln egentligen innehåller all info ni behöver för att besvara min fråga. Är nämligen genuint nyfiken.

Snubblade för övrigt nyligen över denna återförsäljare, som skickar från Stockholm. Verkar åtminstone billigt, men har ingen uppfattning om kvalitén på dem. Någon som vet något?

Cheapestnatostraps har helt ok kvalité, men Singularstraps är bättre enligt mina erfarenheter. Har dock bara testat dessa två.
 

Maro

Audemars
Mina från Urtid och Singular är köpta för många många år sedan och håller fortfarande, skulle säga hög kvalitet.

Nu på senaste har jag testat lite olika med stor skillnad i kvalitet!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gas Gas Bones är grymma, men var beredda på att man kan behöva sprätta lite. Det är inte så stora toleranser på de måttbeställda grejerna.
Har inte testat deras naton.
 

SJ Smythe

Cartier
Gas Gas Bones är grymma, men var beredda på att man kan behöva sprätta lite. Det är inte så stora toleranser på de måttbeställda grejerna.
Har inte testat deras naton.

Många balla prylar. Kollar på en trevlig förvaringsrulle med fack för t.ex. sex stycken natoband handgjorda av sätestyg (NOS!) från gamla RAF Nimrods. Salt.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Drog en beställning från aliexpress mest på skoj för någon vecka sedan, 124:- ink frakt för 10st straps i blandade färger.
Kul till sommaren, vi får se om de duger att använda till något...

nato.jpg


http://www.aliexpress.com/item/Hot-...ty-18MM-Nylon-Watch-band-NATO/1336998317.html
 

DrDre

Patek
Nu när Arne Fogh Rasmussen snart ska avgå, så kanske han kan sätta upp en webshop? Då kan man ju köpa äkta vara.
 

gorosen

Omega
Jag har två stycken naton från cheapestnatostraps, varav ett i läder och ett sandfärgat. Båda tycker jag håller oerhört bra kvalité med tanke på priset. Det jag har i läder är möjligtvis lite tunt, men jag ser det mer som positivt än som en nackdel.
IMG_2289.JPG
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Vill inte slänga skit, och hon som driver cheapestnatostraps är säkert jättesnäll. Men beskrivningar som denna får mig att backa:

"This durable NATO strap gives the watch a nice style with personality. Each NATO strap is woven by hand and therefore unique!"

Handvävt... Jo tjena! Skulle inte tro det för under 8dollars. Jag håller mig till urtid, Singular och Josef B
 

SSL

Audemars
Mina natos blir rätt slitna på nån månad. Är det bra eller dåligt? Har nato från alla svenska sidor som säljer nato, i stort sätt. Och dom slits rätt hårt längst fram framförallt.
 
Topp