• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var PVD-behandlar man klockor?

Hej

Mycket intressant tråd! Läste igenom en länkade tråden i förra posten och tycker dock att 2000,- för en pvd behandling är litet väl mycket penga.

Hur ser det egentligen ut med sandblästring här i sverige? ngn som kan? ngn som gör det?

Förresten: länken till micromy fungerar tyvärr inte....

AB22F77B-2D63-48C1-B931-A963D53F8F46.jpeg

;)

Hittade ett företag som gör Cerakote för runt 900 kr. Någon som har erfarenhet av Cerakote? Jag har läst att det inte är så stryktåligt.

Vet att fler har frågat men jag kan bara hitta trådar som är flera år gamla och ingen som verkar leda till något aktuellt rörande rubriken.

Är ute efter något företag, helst i Stockholmsområdet men iaf Sverige, som gör PVD/DLC-behandling av klockor.

Har en Marathon som jag vill göra mattsvart, men kan inte hitta något. Det närmaste jag kommer är gamla trådar här så jag tänkte att det kanske kan vara läge att väcka nytt liv i frågan med aktuella företag.

Chansen är nog större att personerna i de gamla trådarna vet än att de hittar hit
Kan vara, samtidigt kan det finnas nya medlemmar de senaste 7 åren (senaste inlägget om den här frågan är från 2019), som har bättre aktuell koll.
Har även skrivit i de gamla trådarna och hänvisar till denna.

Det är lite av en nischad förfrågan och jag har än så länge inte hittat något själv (har letat med jämna mellanrum i några veckor).

Ionbond har beläggning i Linköping som vi använder för serieproduktion inom automotive på det företag jag arbetar på. De kan numer i Linköping belägga med deras DLC-beläggning Tribobond 42 som används för tuffa applikationer inom powertrain och är svart. De har även dekorativa beläggningar, dock osäkert om de gör det lokalt i Linköping eller får skicka iväg dessa till något annat beläggningscenter. Sedan vet jag inte om de tar emot enstycksbeläggningar från privatpersoner.

Ionbond har beläggning i Linköping som vi använder för serieproduktion inom automotive på det företag jag arbetar på. De kan numer i Linköping belägga med deras DLC-beläggning Tribobond 42 som används för tuffa applikationer inom powertrain och är svart. De har även dekorativa beläggningar, dock osäkert om de gör det lokalt i Linköping eller får skicka iväg dessa till något annat beläggningscenter. Sedan vet jag inte om de tar emot enstycksbeläggningar från privatpersoner.
Tittar man på deras hemsida och kontakt så framgår det att de endast arbetar med företag då "company" är obligatoriskt.

Tillbaka
Topp