• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var reparera kvalitetsportfölj?

fredrikb

Silver
Jag har en portfölj från The Bridge med ca 10 år på nacken. Nu har blixtlåset till ytterfacket gått sönder (inte själva blixtlåset utan infästningen där tyget ska fästa mot lädret). Var någonstans i Sthlm går man för att få hjälp med en sådan reparation? Jag misstänker att blixtlåset kommer behöva bytas.

Har tidigare prövat att gå med liknande jobb till lokala skomakare och det har varit med minst sagt varierat resultat. Vill inte chansa med den här portföljen.

Tips mottages tacksamt!

Prova med Fahlcrantz Väskservice & Reparationsverkstad. Ligger på söder i Stockholm, nära Zinkensdamm. Jag har fått en resväska reparerad där en gång. Det resultatet var i alla fall toppen. Vet inte hur dom är med "tjusigare" portföljer dock. Tfn 08 - 668 96 33

Jag lagade just en The Bridge hos min lokala skomakare/skräddare. Blev kanon!

Inte i Stockholm dock. Så mitt svar kanske inte var till någon direkt hjälp. :D

Krille på Lejonkulans läderhantverk i Sickla lär kunna fixa. lejonkulan.com Annars kan säkert många vanliga skräddare fixa.

Lyfter den här tråden igen. Var i kontakt med Lejonkulan men han gör inga reparationer. Andra tips mottages tacksamt!

Lyfter den här tråden igen. Var i kontakt med Lejonkulan men han gör inga reparationer. Andra tips mottages tacksamt!
Har du inte kommit längre på nästan ett år? Precis som @Denke sa kan ofta den lokala skomakaren fixa sånt. Jag vet att skomakaren på hörnet vid ICA Aptiten, Torkelknutson/Krukmakargatan har fixat väskor, su du får nog ringa runt och kolla

Har du inte kommit längre på nästan ett år? Precis som @Denke sa kan ofta den lokala skomakaren fixa sånt. Jag vet att skomakaren på hörnet vid ICA Aptiten, Torkelknutson/Krukmakargatan har fixat väskor, su du får nog ringa runt och kolla

Nope, blev inte av att jag fått den fixat. Jag är helt övertygad om att vilken skomakare som helst kommer att ta på sig jobbet, men jag vill ju ha en referens på någon som kommer göra det ordentligt. Känns tveksamt att lämna en portfölj för 10k till vem som helst och hoppas att de gör ett snyggt jobb. Därav frågan.

Tua på södermannagatan 27 syr i läder bla. Kolla med henne, och ta med dig väskan och beskriv vilka krav du har :)

Nope, blev inte av att jag fått den fixat. Jag är helt övertygad om att vilken skomakare som helst kommer att ta på sig jobbet, men jag vill ju ha en referens på någon som kommer göra det ordentligt. Känns tveksamt att lämna en portfölj för 10k till vem som helst och hoppas att de gör ett snyggt jobb. Därav frågan.
Finns massor av tips på skomakare i tråden för skor. Sök där så finner du.

Tillbaka
Topp