• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var serva billig 90-talare?

Ale

Cartier
Hallå, min första automat var en guldpläterad Seiko inhandlad runt '93. Den har ju legat oanvänd nåt decennium medan andra klockor passerat revy. Rotade fram den igen och kan tycka att den har viss charm faktiskt. Den går dessutom förvånansvärt bra, inte märkbart sämre än 2008 års Rolex eller nya ETA-klockor jag har.

Glaset behöver dock bytas, finns en rejäl ding, och verket kanske borde ses över efter 20 år.

Går det att få tag på glas som passar, och kan man serva den utan att det kostar alltför många gånger klockans värde tro? Var isåfall, närmsta stjärnurmakare-butik, eller kanske den där Mr Watch det snackas om?

Tacksam för tips!

IMAG3365.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Kontakta Seiko direkt eller gå till stjärnurmakarna. Annars borde vilken urmakare som helst kunna fixa klockan. Räkna dock med att servicen kommer överstiga klockans värde, så enbart värt att serva den om den har ett affektionsvärde eller för att du tycker den är kul att ha kvar och använda.

Pris 1500-2000 kr skulle jag gissa, men ta inte mitt ord på det utlåtandet.
 

Ale

Cartier
Ok, tack för svar. Hade nog hoppats på något mindre, men som sagt, vid affektion finns ju. Får fundera över prioriteringen tror jag...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Hör med någon av alla hemmapulare här. Kanske går loss på en röding. Eller McGyver, han tar lite mer men är väldigt duktig.
 
Topp