• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var serva en Omega i Stockholm?

Haddoque

Omega
2-Faktor
Det verkar som att Omega försöker göra livet surt för icke-AD-urmakare genom att inte tillhandahålla reservdelar till rimliga villkor. T.o.m. Rob E skickar tydligen Omegor till Swatch Group på St. Eriksgatan numera.
Vet någon på detta eminenta forum om det finns någon "riktig" urmakare i Sthlm som fortfarande skulle kunna serva en tjugo år gammal automat-speedy?
 
Det verkar som att Omega försöker göra livet surt för icke-AD-urmakare genom att inte tillhandahålla reservdelar till rimliga villkor. T.o.m. Rob E skickar tydligen Omegor till Swatch Group på St. Eriksgatan numera.
Vet någon på detta eminenta forum om det finns någon "riktig" urmakare i Sthlm som fortfarande skulle kunna serva en tjugo år gammal automat-speedy?


Werner på ABC på Hornsgatan är mycket duktig på Omega
 

Barda

Cartier
Som tidigare nämnt, ABC på Hornsgatan. Gjorde underverk (pun intended) med min seamaster som var riktigt illa tilltygad...
 

Haddoque

Omega
2-Faktor
Tänkte lyfta denna tråd för att leverera "facit" s.a.s. Valet föll på ABC på Hornsgatan, tack vare fina omdömen och att han är en "riktig" urmakare. Klockan i fråga hade köpts i blindo, utan kännedom om servicehistorik, någon vecka efter köpet så stannade den helt enkelt. Jag traskade således till Werner på ABC, och han tog sig an den med stor entusiasm, men menade också på att en automatkronograf (basverk Valjoux 7750) med trippelkalender är rätt komplicerad att serva...
Nåväl, han lovade 4 veckor och 6000 pistoler, och höll båda.
Kort sagt, jag är mycket nöjd, och kan på det bästa rekommendera honom för er övriga Omega-(och andra!)ägare!
image.jpg
 

Bramster

Omega
Har haft 2 vintage Omegor hos Werner. Båda gånger levererade han kvalite och höll pris och leveranstid. Och fick jag en hel del klocksnack gratis på köpet:)
 
Topp