• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vardagsklocka under 5000

vistor

Omega
Hej!

Skatteåtebäringen trillade in på kontot idag och jag tänkte investera i något(för min studentbudget) är en dyr sak, en klocka jag kan ha på mig till vardags..

Mitt första kriterie är att den är bekväm och inte "ivägen", jag har en pilotklocka från steinhart jag lyckas slå i allt och den är kanska tung på min 18cms handled.

Till vardags klär jag mig gärna i skjorta och jeans, så därför är en dressklocka inte allt för långt bort..

Någon som har något tips alternativt något att sälja så tar jag gärna emot förslag... Har varit inne på en certina dykare men det känns som att den är för stor..


Ytterst tacksam för all hjälp!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Testa en Certina Action Diver iaf, tror den mäter på 43mm.

Annars är nog en Seiko SARB033 ett utmärkt val. 38mm.
s_sarb033h_large.jpeg
 

WBergdahl

Panerai
Tycker själv att Tissot PRC 200 (T055.430.16.017.00) är snygg!
Vet inte mycket om Tissot som märke, men det kanske är ett steg på vägen om inte annat :)

a92fee3410e43a7b609fbdb3ae6a44e2.image.455x726.jpg
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Som många andra nämnt kan även jag rekommendera Certina DS Diver. Väldigt mycket klocka för pengarna, går att hitta runt 3000 begagnat! Bra tryck i lumen också :)!

image.jpg
image.jpg
 

KMS

Rolex
Longines Hydroconquest med lite tur (speciellet om du kan gå upp en femhundring eller två:) ).
Tissot Visodate.
Seiko sarb som omnämnts.
 

vistor

Omega
Jo jag kan köpa en quartz, men det känns tråkigt, men är longies så mycket bättre än de andra kanske det är värt det.. Tycker dock kronan på de billigare ser obekväm ut, men det kanske inte är något problem


Är lite inne på en beggad omega, men det kanske inte är värt det?
 

vistor

Omega
image.jpg

4645kr nytt hos AD.
Klockia.se

Så många val!

Jag var och fingrade på en DS1 idag, men utan day-date saken, (tråkigt med måndag förövrigt)
Är en fin klocka, just nu ligger jag mitt mellan en ds1 och en action diver..

Men jag överväger att vänta och se lite vad som kommer på marknaden här!
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Köp något begagnat här på Klocksnack. Ofta gör du en "bra" affär och tröttnar du kan du sälja vidare. Samtidigt ökar chansen att du får det du vill ha för dina 5k. På så sätt kan du prova dig fram om du nu inte måste köpa nytt vilket såklart är angenämt. Köper du nytt tycker jag att Action divern som tidigare postare rekomenderat är ett bra val då den är fin och eftertraktad även som begagnad.
 
Topp